تزریق ژل به باسن
905

تزریق ژل به باسن چه مزایا و عوارضی دارد؟

زمان مطالعه: 5 دقیقه

باسن گرد با حجم مناسب می‌تواند تاثیر زیادی روی فرم بدن و زیبایی آن داشته باشد. به خصوص اخیرا داشتن باسن به اصطلاح برزیلی یکی از معیارهای زیبایی بدن به شمار می‌رود. راه‌های مختلفی برای بهبود حجم و فرم باسن وجود دارد مثل تزریق چربی، پروتز باسن و یا تزریق فیلر.

در این میان تزریق فیلر یا ژل به باسن یکی از ساده‌ترین و سریع‌ترین راه‌هاست. اما تزریق ژل به باسن چیست و چگونه انجام می‌شود؟ مزایایی این روش چیست؟ آیا این کار دارای عوارض است؟ ماندگاری و هزینه تزریق چقدر است؟ در این نوشته درباره این موضوع و تمامی جزئیات آن صحبت می‌کنیم. اگر قصد انجام این روش را دارید می‌توانید پاسخ سوالات خود را در این مطلب از مجله زیبایی کلینیک جردن بگیرید.

تزریق ژل به باسن چیست؟

ممکن است به دلایل مختلفی مثل ژنتیک، کاهش وزن، افزایش سن و بارداری، باسن شما فرم و حجم متناسب نداشته باشد و یا دچار افتادگی و کاهش حجم شده باشد. بسیاری از بانوان از این موضوع ناراحتند و طبیعتا دوست دارند باسنی خوش فرم و زیبا داشته باشند. یکی از راه‌ها برای رسیدن به این هدف، تزریق ژل به باسن است. این درمان یک گزینه کم تهاجمی، کم خطر و غیر جراحی است که می‌تواند انحنا و شکل باسن شما را بهبود بخشد.

مثل همه عمل‌های زیبایی دیگر، برای انجام این روش نیز باید از سلامت کافی و شرایط جسمی و روانی مناسب برخوردار باشید تا بتوانید فیلر تزریق کنید. اگر سیگار نمی کشید، از نظر جسمی سالم هستید و نگاه واقع بینانه‌ای نسبت به نتایج این روش دارید، شما می‌توانید کاندید مناسبی برای انجام این روش باشید.(1)

تزریق ژل به باسن چگونه انجام می‌گیرد؟

برای انجام این روش باید به یک کلینیک معتبر که از پزشکان متخصص بهره می‌گیرد مراجعه کنید. در کلینیک لباس مخصوصی به شما داده می‌شود که آماده شوید.

در مرحله بعد، از شما خواسته می‌شود که راحت روی شکم خود دراز بکشید. دستیار یا پزشک محل تزریق شما را با الکل تمیز می‌کند تا آن را استریل کند و خطر عفونت را کاهش دهد.

بسته به ترجیح شما و توصیه پزشک، ممکن است از یک بی حس کننده به صورت موضعی روی باسن خود استفاده کنید تا هیچگونه درد یا ناراحتی در حین تزریق حس نکنید.

از آنجایی که از تجهیزات استریل شده و مدرن استفاده می‌شود، فرآیند تزریق مدت زمان خیلی کمی طول می‌کشد. پس از اتمام تزریق، ممکن است یک بانداژ در ناحیه‌ای که ژل تزریق شده است گذاشته شود. از آنجایی که این روش عوارض ناچیزی دارد، می‌توانید طبق معمول لباس بپوشید و پس از آن به فعالیت‌های روزمره خود برگردید.

تزریق کردن ژل باسن
تزریق کردن ژل باسن

بیشتر بخوانید:

مزایای تزریق ژل به باسن چیست؟

همانطور که پیش‌تر اشاره کردیم تزریق ژل یکی از ساده‌ترین و سریع‌ترین روش‌ها برای حجم‌دهی و فرم‌دهی به باسن است. در این قسمت به مهم‌ترین مزایایی که این روش دارد، اشاره می‌کنیم.

  1. این روش نسبت به روش‌های دیگر بسیار کم‌تهاجمی است. حتی نسبت به تزریق چربی به باسن هم تهاجم کمتری دارد.
  2. انجام این روش دوره نقاهت بسیار کوتاهی دارد و می‌توانید خیلی زود به فعالیت‌های روزمره خود برگردید.
  3. نتیجه حاصل از انجام تزریق ژل به باسن، بسیار طبیعی است.
  4. این روش نسبت به روش‌های دیگر احتمال ریسک و عوارض کمتری دارد.
  5. هزینه انجام این روش خیلی پایین‌تر از روش‌های دیگر است.
  6. تزریق ژل یک راه سریع برای رسیدن به فرم و حجم ایده‌آل در ناحیه باسن است.
  7. ژل در طولانی مدت روند کلاژن سازی را در پوست تقویت می‌کند.

آیا تزریق ژل به باسن عوارض دارد؟

این روش اگر به دست پزشک متبحر و متخصص انجام گیرد عوارض جدی در پی نخواهد داشت. اما عوارض موقتی تزریق ژل به باسن از این قرارند:

  1. تورم
  2. کبودی و قرمزی در ناحیه تزریق
  3. درد خفیف در ناحیه تزریق
  4. جمع شدن مقدار کمی مایع در برخی از نقاط تزریق
  5. عدم تقارن

این عوارض رایج و طبیعی هستند و معمولا بعد از گذشت سه یا چهار روز از بین می‌روند. اگر شاهد علائم دیگری بودید و یا علائم ذکرشده تا مدت طولانی باقی ماندند، حتما موضوع را با پزشک خود مطرح کنید.

مراقبت‌های بعد از تزریق ژل به باسن چیست؟

انجام توصیه‌های پزشک و مراقبت‌های ویژه‌ای که پس از تزریق باید انجام دهید، می‌تواند تاثیر بسزایی در رسیدن به نتیجه مطلوب داشته باشد. بنابراین این مراقبت‌ها را جدی بگیرید. در این قسمت به مهم‌ترین مواردی که پس از تزریق باید رعایت کنید اشاره می‌کنیم.

  1. از پوشیدن شلوار تنگ خودداری کنید، چون می‌تواند باعث ثابت ماندن ژل در یک نقطه شود و فرم باسن را به هم بزند.
  2. در طول روز آب زیاد بنوشید تا فیلر فرم مناسبی بگیرد و به خوبی تثبیت شود.
  3. از ورزش کردن و فعالیت سنگین در دوره نقاهت خودداری کنید.
  4. در دوره نقاهت از نشستن روی باسن برای بیش از یک ساعت بپرهیزید.
  5. برای نشستن سعی کنید از کوسن یا بالشی نرم استفاده کنید.
  6. سعی کنید مواد غذایی با کربوهیدرات بالا مصرف کنید. مثل جو دوسر، سیب زمینی، لوبیا و…
  7. بدون توصیه پزشک اقدام به ماساژ دادن باسن و یا استفاده از داروی خاصی نکنید.
  8. اقدامات بهداشتی را با دقت انجام دهید تا از بروز عفونت احتمالی جلوگیری شود.

بیشتر بخوانید: نکات مهم مراقبت بعد از تزریق فیلر

تزریق ژل به باسن چقدر ماندگاری دارد؟

ماندگاری ژل به عوامل مختلفی مثل نوع و برند ژل و شرایط جسمانی شما بستگی دارد. در بعضی موارد نتیجه حتی تا دو یا چند سال باقی می‌ماند، اما معمولا ماندگاری تزریق ژل تا یک سال است و بعد از آن نیاز به تزریق و ترمیم مجدد وجود دارد.

هزینه تزریق ژل به باسن چقدر است؟

بسته به نوع و برند ژل مصرفی، میزان ژل مورد نیاز برای حجم دادن و فرم دادن، و همچنین اعتبار کلینیک و پزشک متخصصی که انتخاب کرده‌اید، هزینه تزریق می‌تواند متفاوت باشد. به طور کلی موارد ذکرشده به اضافه هزینه ویزیت و آزمایشات لازم، هزینه نهایی شما را مشخص می‌کنند.

جمع بندی

داشتن اطلاعات و آگاهی لازم می‌تواند پیش از انجام هرگونه عمل زیبایی بسیار به فرد کمک کند. زمان ویزیت و معاینه حتما پزشک را به طور کامل در جریان شرایط جسمانی، داروهای مصرفی و دیگر موارد بگذارید تا انجام عمل برای شما عواقبی نداشته باشد.

همچنین توجه کنید که از مراجعه به مکان‌های غیرقانونی و افراد غیرمتخصص بپرهیزید و حتما پیش از اقدام، برای یافتن کلینیک و پزشک معتبر و متخصص خوب تحقیق کنید. کلینیک فوق تخصصی پوست و مو جردن با مدیریت پروفسور نیلفروش زاده مفتخر است انواع خدمات زیبایی را بالاترین دقت و کیفیت انجام دهد. کافی است یکبار به کلینیک جردن مراجعه کنید.

سوالات متداول تزریق ژل به باسن

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
جوانسازی پوست دانشنامه تزریق ژل زیبایی زنان

مقالات مرتبط