بهترین و جدیدترین روش تزریق چربی چیست و چه مزایایی دارد؟

175

بهترین و جدیدترین روش تزریق چربی چیست و چه مزایایی دارد؟

زمان مطالعه: 5 دقیقه

افزایش سن و عوامل دیگر می‌توانند به تدریج باعث از دست رفتن چربی زیر پوست شده و باعث پیری شوند. یکی از روش‌های محبوب و تاثیرگذار برای جوانسازی پوست صورت و بدن تزریق چربی است.

آیا در مورد بهترین و جدیدترین روش تزریق چربی چیزی می‌دانید؟ در این نوشته از مجله زیبایی کلینیک جردن قصد داریم درباره این روش صحبت کرده و به سوالات رایج در مورد آن پاسخ دهیم. با ما همراه باشید.

چرا تزریق چربی؟

وجود چربی کافی در زیر پوست صورت یا بدن می‌تواند طراوت و شادابی و جوانی پوست را نشان دهد. این چربی ممکن است در اثر افزایش سن، استفاده از دخانیات، برخی از بیماری‌ها، مصرف برخی از داروها رژیم لاغری سخت و عوامل دیگر تحلیل برود و ظاهری افتاده به پوست بدهد که فرد را پیر و شکسته نشان می‌دهد.

بهترین و جدیدترین روش تزریق چربی کمک می‌کند که چربی از دست رفته به نقاط مورد نظر برگردد و پوست شادابی و جوانی خود را بازیابد. در این روش چربی مورد نیاز از قسمت‌های دارای چربی اضافه بدن مثل شکم، پهلوها و ران‌ها استخراج شده و به نقاط مورد نظر تزریق می‌گردد. این روش نتایج مطلوب و ماندگاری طولانی مدتی دارد که آن را به یکی از محبوب‌ترین روش‌ها بدل کرده است.

بهترین و جدیدترین روش تزریق چربی

پیوند نانوفت که «تزریق نانوفت» نیز نامیده می‌شود، جدیدترین و بهترین روش تزریق چربی است که در آن بافت چربی برداشته‌ شده از ناحیه‌ای غنی از بافت چربی با روش میکرواینجکشن با روش خاصی اماده می‌شود تا برای استفاده در ناحیه مربوطه مناسب گردد.

بافت چربی و اجزای به ‌دست ‌آمده از این فرآیند سرشار از سلول‌های بنیادی هستند. همچنین دارای اجزایی است که باعث بهبود زخم و بازسازی بافت می شود.

پیوند نانوفت، برای ترمیم کانتور صورت که با افزایش سن کاهش یافته یا از بین رفته، یا تغییر شکل ناحیه اعمال می‌شود. این روش به جوانسازی پوست نیز کمک می‌کند. به این دلیل که نانو فت تزریق شده سرشار از سلول های بنیادی است.

نانوفت، جدیدترین روش تزریق چربی صورت
نانوفت، جدیدترین روش تزریق چربی صورت

تفاوت فیلرهای چربی با تزریق نانوفت چیست؟

تفاوت اساسی بین تزریق چربی با استفاده از بافت چربی جمع‌آوری‌شده به روش لیپوساکشن و تزریق بافت چربی جمع‌آوری‌شده با پیوند نانوفت در این است که چربی انتقال‌یافته در روش پیوند نانوفت ابتدا در شرایط استریل سانتریفیوژ می‌شود تا چربی نازک و تصفیه شود.

به این ترتیب، بافت چربی برداشته شده به صورت مکانیکی در سلول‌ها جدا می‌شود تا سلول‌های نانوفت غنی از سلول‌های بنیادی تولید شود.

نانوفت به دست آمده برای پر کردن در نظر گرفته نشده است. نسبتاً ترمیمی است، یعنی درمانی. نتایج هم ماندگارتر و هم طبیعی‌تر از انتقال چربی است.

پیوند نانو چربی در ناحیه زیر چشم

تزریق نانوفت بهترین و جدیدترین روش تزریق چربی در بیماران مبتلا به تیرگی پوست، و ناهمواری و چروک در ناحیه زیر چشم بوده است.

پیوند نانوفت (سوپر میکروفت) با تجزیه و فیلتر کردن چربی خارج شده از فرد به دست می‌آید تا بتواند از کوچکترین انژکتورها عبور کند. با پیوند نانوفت، برخی از مواد طبیعی موجود در سلول‌های چربی که چین و چروک‌های پوست را کاهش می‌دهد و تیره شدن رنگ پوست را برطرف می‌کند، آزاد می‌شود.

بنابراین، این روش مخصوصاً در افرادی که عمدتاً به اثر جوانسازی و بهبود کیفیت پوست با بازیابی مقداری حجم نیاز دارند، ترجیح داده می‌شود.

پیوند نانوفت همچنین نتایج بسیار موفقی در پرکردن نواحی (اطراف چشم، لب‌ها، گونه‌ها، پیشانی و غیره) دارد.

در چه مناطقی می توان از تزریق نانوفت استفاده کرد؟

تزریق نانوفت می‌تواند در هر ناحیه پوستی که به نظر می‌رسد کیفیت پوست کاهش یافته، چین و چروک دارد، نازک و آسیب دیده و دارای لک است، اعمال شود.

نانوفت نوعی چربی بسیار غنی از سلول‌های بنیادی است و وظیفه اصلی آن ترمیم و بازسازی بافت است.

در تمام نواحی که نیاز به افزایش کیفیت و بهبود پوست دارند، به خصوص زیر چشم، صورت، گردن و دست ها قابل استفاده است.

تزریق نانوفت در درجه اول برای موارد زیر قابل استفاده است:

  • حلقه‌های سیاه زیر چشم
  • خطوط ریز در اطراف چشم
  • نواحی افتاده و شل در سراسر صورت
  • چین و چروک‌های ظریف در اطراف دهان و روی صورت
  • چین و چروک های ظریف در گردن
  • پوست فرو ریخته ناشی از لیپوساکشن یا تروما
  • پوست تغییر شکا داده ناشی از زخم
  • شادابی و طراوت از بین رفته در دست‌ها به دلیل افزایش سن
بهترین روش تزریق کردن چربی
بهترین روش تزریق کردن چربی

تزریق نانوفت چگونه انجام می‌شود؟

اصل اساسی کاربرد بهترین و جدیدترین روش تزریق چربی این است: بافت چربی گرفته شده از یک ناحیه غنی از چربی فرد با استفاده از کانول غنی شده با سلول‌های بنیادی و تزریق آن به ناحیه مورد نظر.

در پیوند نانوفت، بافت چربی برداشت شده به صورت مکانیکی از سلول‌ها جدا می‌شود. سپس برای به دست آوردن سلول‌های نانوفت غنی از سلول‌های بنیادی فیلتر می‌شود.

بافت چربی حاوی مقدار زیادی سیتوکین است که به حدی نازک شده است که می تواند با استفاده از فیلترهای مخصوص از داخل کانول‌های 0.7 میلی متری عبور کند، و درست در لایه زیرین ناحیه‌ای که نیاز به درمان دارد در مرحله نهایی تزریق می‌شود.

چه کسانی می‌توانند پیوند نانوفت انجام دهند؟

هر فرد سالمی که چین و چروک، خطوط ریز و سایر علائم پیری را مشاهده کرده است، می‌تواند روش تزریق نانوفت را انجام دهد.

تزریق نانوفت همچنین می‌تواند برای بازگرداندن مقدار مشخصی از حجم، از بین بردن عیوب در ناحیه‌ای که قبلا چربی از آنجا برداشته شده است و بهبود کیفیت پوست انجام شود.

برخی از کاندیداهای ایده آل برای پیوند نانوفت عبارتند از:

  • افرادی که خطوط ظریف در اطراف چشم و اطراف بینی دارند
  • کسانی که دایره‌های تیره و نواحی کبود زیر چشمانشان دارند
  • کسانی که دارای چین و چروک‌های ریز در گردن هستند
  • کسانی که چین و چروک روی پیشانی و اطراف لب دارند
  • کسانی که به دلیل لیپوساکشن یا آسیب دچار افتادگی پوست و آسیب شده‌اند
  • کسانی که چاله‌های جوش و آکنه دارند.

اثرات پیوند نانوفت چه زمانی قابل مشاهده است؟

اثرات تزریق نانوفت در عرض 1-3 ماه قابل مشاهده است. پس از استفاده، 70 تا 80 درصد چربی منتقل شده در بدن باقی می‌ماند و مابقی جذب می‌شود.

بنابراین یک دوره انتظار 3 ماهه برای ظاهر نهایی لازم است. در عرض 6 ماه، کیفیت پوست به وضوح بهبود می‌یابد.

بهبودی پس از پیوند نانو چربی

پس از تزریق نانوفت می‌توانید در همان روز مرخص شوید. اما به شما توصیه می‌شود 2 تا 3 روز در خانه استراحت کنید و پس از آن می‌توانید کار و فعالیت‌های روزانه را از سر بگیرید.

وجود ادم و تورم خفیف در ناحیه مربوطه در هفته اول پس از تزریق طبیعی است. معمولاً در عرض چند روز خود به خود برطرف می‌شود.

سیگار می‌تواند بر موفقیت و تداوم تزریق نانوفت تأثیر نامطلوبی بگذارد زیرا باعث کاهش محتوای اکسیژن در خون می‌شود. بنابراین توصیه می‌شود افرادی که قصد انجام پیوند نانوفت را دارند سیگار نکشند.

بیشتر بخوانید:

جمع بندی

در این نوشته درباره جدیدترین و بهترین روش تزریق چربی به صورت و ویژگی‌های آن توضیح دادیم. فراموش نکنید که این روش جدید تزریق چربی باید به دست پزشک متخصص و با تجربه انجام گیرد تا نتایج مطلوبی را برای شما به ارمغان آورد.

سوالات متداول بهترین روش تزریق چربی

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بیشترین رأی
تازه‌ترین قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دانشنامه تزریق چربی

مقالات مرتبط