تزریق چربی به دست چیست و چگونه انجام می‌شود؟

تزریق چربی به دست
153

تزریق چربی به دست چیست و چگونه انجام می‌شود؟

زمان مطالعه: 5 دقیقه

پوست دست‌ها در اثر افزایش سن و یا کار زیاد و بودن در معرض نور خوشید، تازگی و طراوت و استحکام خود را از دست داده و نشانه‌های پیری و چین و چروک را نمایان می‌کنند. از آنجایی که دست‌ها زیاد در معرض دید هستند این موضوع می‌تواند برای فرد دغدغه ایجاد کند. اما خوشبختانه راه‌هایی وجود دارد که می‌شود این مشکل را برطرف کرد. یکی از این راه‌ها تزریق چربی به دست است.

شاید بپرسید تزریق چربی به دست برای چیست؟ چه مشکلاتی را برطرف می‌کند؟ چه کسانی برای انجام این روش مناسب‌اند؟ چه مزایایی دارد؟ آیا عوارض دارد؟ آیا دوره نقاهت دارد؟ در این نوشته از مجله زیبایی کلینیک جردن این روش را به شما معرفی کرده و درباره تمام جوانب و جزئیات آن صحبت می‌کنیم. اگر شما هم از ظاهر دست‌های خود راضی نیستید و به دنبال راهی برای جوانسازی و بهبود آن می‌گردید تا پایان این نوشته با ما همراه باشید.

تزریق چربی به دست چیست؟

جوانسازی دست با انتقال چربی عملی برای جبران حجم از دست رفته چربی دست است. در دست‌ها نیز مانند بافت صورت، از دست دادن کلاژن به دلیل افزایش سن منجر به برجسته شدن سیاهرگ‌ها و تاندون‌ها می‌شود. تزریق چربی می‌تواند یک راه حل طبیعی برای این کاهش حجم ارائه دهد.

جوانسازی دست با انتقال چربی ترکیبی از روش لیپوساکشن برای جمع آوری سلول‌های چربی است که سپس برای پر کردن حجم به دست‌ها تزریق می‌شود. سایر درمان‌های جوان‌سازی دست مانند پرکننده‌های پوستی مورد تایید FDA نیز می‌توانند مورد استفاده قرار گیرند و البته روش‌های کم تهاجمی‌تری هم هستند اما تزریق چربی روش ماندگارتری است. یک روش لیزری جوانسازی دست یا درمان با نور پالسی شدید (IPL) نیز می‌تواند تغییرات سطحی پوست مانند لکه‌های پیری یا لکه‌های ناشی از آسیب خورشید را برطرف کند.

تزریق کردن چربی به دست
تزریق کردن چربی به دست

تزریق چربی به دست چه مشکلاتی را برطرف می‌کند؟

تزریق چربی به دستان می‌تواند این مشکلات را برطرف کند و بهبود بخشد:

  1. جبران چربی از دست رفته دست‌ها
  2. رفع چین و چروک و صاف کردن پوست دست‌ها
  3. رفع شلی پوست و ایجاد استحکام بیشتر
  4. جوانسازی دست‌ها
  5. کمک به پوشاندن رگ‌ها و تاندون‌هایی که ظاهر خوشایندی ندارند(1)

چه کسانی کاندید خوبی برای تزریق چربی به دست هستند؟

این افراد می‌توانند کاندید مناسبی برای انجام روش تزریق چربی دست باشند:

  1. کسانی که بر اثر افزایش سن حجم و چربی پوست دست‌ها را از دست داده‌اند.
  2. کسانی که به دلایل ژنتیکی یا به دلیل افزایش سن چین و چروک زیادی در پشت دست‌های خود دارند.
  3. کسانی که رگ‌های دست‌های نمایان و ظاهر ناخوشایندی در دست‌ها دارند.
  4. کسانی که منبع چربی کافی برای برداشت در بدن خود دارند. این چربی معمولا از شکم و پهلوها و ران‌ها استخراج می‌شود.
  5. کسانی که از سلامت جسمانی کافی برای انجام عمل تزریق چربی برخوردارند.

تزریق چربی به دست چطور انجام می‌شود؟

تزریق چربی دست، که گاهی اوقات تزریق میکرولیپو یا پیوند چربی اتولوگ نیز نامیده می‌شود، یک روش مفید و ساده است. فرآیند این روش به این صورت است:

  1. لیپوساکشن به سرعت برای برداشت چربی سالم از ناحیه دیگری از بدن (معمولاً شکم، ران یا باسن) انجام می‌شود.
  2. سپس این چربی تصفیه و خالص شده و برای پیوند آماده می‌شود.
  3. یک سوزن ظریف و کانولا برای تزریق چربی سالم به قسمت‌هایی از دست که زیبایی و حجم خود را از دست داده‌اند استفاده می‌شود.
  4. معمولا بخشی از این چربی تزریق‌شده بعدا توسط بدن بازجذب می شود، بنابراین حین عمل بیشتر از میزان مورد نیاز چربی تزریق می‌شود تا نتیجه نهایی خوبی حاصل شود.
  5. دست ماساژ داده می‌شود تا چربی به طور یکنواخت در تمام قسمت‌ها توزیع شود، اهداف اولیه شما برای این عمل برآورده می‌شود و دستان شما سالم‌تر و جوان‌تر به نظر می‌رسند. پس از انجام این روش، خیلی از بیماران دست‌های خود را 10 تا 20 سال جوان‌تر می‌بینند.
تزریق چربی دست
تزریق چربی دست

مزایای تزریق چربی به دست چیست؟

تزریق چربی دست عمل خیلی محبوب و موثری است زیرا مزایای متعددی دارد. در این قسمت به مزایای این روش اشاره می‌کنیم:

  1. بازیابی چربی و کلاژنی که با افزایش سن و قرار گرفتن در معرض نور و عوامل دیگر از دست رفته است.
  2. در این روش از چربی بدن خود فرد به عنوان فیلر استفاده می‌شود و احتمال واکنش آلرژیک وجود ندارد.
  3. مدت زمان عمل کوتاه و سریع، حدود 15 تا 20 دقیقه است.
  4. نتایج این روش سال‌ها ماندگاری دارند.
  5. چین و چروک‌ها به میزان قابل توجهی رفع می‌شوند.
  6. اصلاح هرگونه ظاهر لاغر، رگدار، یا تاندونی دست‌ها.
  7. داشتن دست های نرم و لطیف.
  8. ایجاد ظاهری طبیعی‌تر در مقایسه با تزریق فیلرها(2)

عوارض تزریق چربی به دست چیست؟

این روش اگر به دست پزشک متخصص و در کلینیک و محیطی مجهز و بهداشتی انجام شود عوارض جدی ندارد و بی خطر است. عوارض جانبی احتمالی و موقتی پس از جوانسازی دست با انتقال چربی شامل تورم، درد و کبودی هستند.

در موارد نادر و به خصوص اگر تزریق به درستی انجام نشود، امکان بروز عوارضی مثل عفونت، کبودی، نکروز چربی، آسیب عصبی و عدم تقارن وجود دارد.

عوارض تزریق چربی به دست
عوارض تزریق چربی به دست

نقاهت بعد از تزریق چربی دست چقدر است؟

میانگین زمان لازم برای بهبودی بعد از جوانسازی دست با انتقال چربی دو تا سه هفته است. دست‌ها به احتمال زیاد در این مدت متورم می‌مانند. با این حال، اکثر افراد پس از هفته اول فعالیت‌های منظم و کار خود را از سر می‌گیرند. کمپرس سرد می‌تواند به کاهش تورم کمک کند. با این حال، فشار زیادی به نواحی تزریق‌شده وارد نکنید، زیرا ممکن است چربی را به طور ناخواسته به قسمت‌های دیگری انتقال دهید و ناهماهنگی ایجاد کنید.

جمع بندی

در این نوشته از مجله زیبایی کلنیک جردن روش تزریق کردن چربی به دست را به شما عزیزان معرفی کردیم و به سوالات رایج درباره این موضوع پاسخ دادیم. همانطور که گفتیم این روش می‌تواند اقدامی بسیار تاثیرگذار و مفید برای جوانسازی و زیبایی دست‌های شما باشد، اما مراجعه به کلینیک معتبر و پزشک مجرب نقش زیادی در دریافت نتیجه مطلوب بازی می‌کند.

کلینیک فوق تخصصی پوست و مو جردن با سابقه‌ای درخشان در انجام خدمات زیبایی و جلب رضایت مشتریان، می‌تواند انواع خدمات زیبایی را با کیفیت مطلوب به شما ارائه دهد. این کلینیک با پزشکان متخصص و تجهیزات و فضایی بهداشتی و مدرن انتخاب مطمئنی برای انجام امور زیبایی است.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
جوانسازی پوست دانشنامه تزریق چربی

مقالات مرتبط