تزریق ژل به واژن
222

تزریق ژل به واژن + مزایا، عوارض، هزینه

زمان مطالعه: 5 دقیقه

یکی از راه‌هایی که می‌تواند به زیبایی و جوان سازی واژن و ناحیه اطراف آن کمک کند روش تزریق ژل به واژن است. بر اثر عوامل گوناگونی مثل افزایش سن، عوامل ژنتیکی و یا کاهش و افزایش وزن ناشی از زایمان و بارداری، ممکن است لابیاها و اطراف واژن حجم خود را از دست دهند.

با این روش می‌توان حجم کافی و ظاهر خوشایند را به این ناحیه برگرداند. اما تزریق ژل به واژن چیست و چگونه انجام می‌شود؟ این روش چه مزایا و یا عوارضی دارد؟ ماندگاری ژل در این ناحیه چقدر است؟ هزینه این کار چقدر است؟

در این نوشته از مجله زیبایی کلینیک جردن قصد داریم درباره این موضوع به طور مفصل توضیح دهیم. بهتر است پیش از اقدام برای هرگونه عمل زیبایی ابتدا آگاهی و اطلاعات کافی را کسب کنید. بنابراین اگر قصد انجام این روش را دارید، حتما تا انتها همراه ما باشید.

تزریق ژل به واژن چیست؟

یکی از پرکاربردترین روش های جوانسازی واژن تزریق فیلر به اندام تناسلی زنان است. فیلر معمولاً به لابیا ماژور تزریق می‌شود که فواید زیادی دارد و به دلیل رضایت خانم‌ها از نتیجه عمل، این روزها تعداد کسانی که فیلر را به واژن تزریق می کنند، در حال افزایش است.

شلی، چین و چروک و فرورفتگی در لابیا بزرگ از جمله مشکلات مهم زیبایی در آناتومی دستگاه تناسلی خارجی زنان است. شلی لابیاهای ماژور (لابیاهای خارجی) به عنوان “هیپوتونیکی” و ضعیف شدن آن به عنوان “هیپوتروفی” شناخته می‌شود.

در این موارد می‌توان با استفاده از فیلر هیالورونیک اسید (HA) در ناحیه تناسلی مشکل را برای مدت معینی حل کرد. پرکننده‌های اسید هیالورونیک که در ناحیه تناسلی اعمال می‌شوند، ظاهر زیبا و فواید زیادی را ارائه می دهند.

دلیل شل شدن ناحیه تناسلی زنان چیست؟

شلی بافت ناحیه تناسلی خارجی (شلی فرج) می تواند به دلیل عوامل مختلفی ایجاد شود. شلی و افتادگی فرج که باعث می‌شود اندام تناسلی زنان پیرتر از آنچه هست به نظر برسد، می‌تواند ناشی از عوامل زیر باشد:

  1. ساختار ضعیف کلاژن به دلیل ویژگی های ژنتیکی فرد
  2. بارداری و زایمان
  3. افزایش و کاهش وزن ناگهانی
  4. دوره یائسگی
  5. سیگار کشیدن
  6. عادات بد غذایی
  7. روشن بودن پوست
  8. سالخوردگی و افزایش سن
  9. استرس و اضطراب

در تمام این موارد می توان از طریق تزریق ژل به واژن برای جوان سازی و افزایش حجم آن استفاده کرد. فیلرهای اسید هیالورونیک علاوه بر حجم دهی، اثرات مرطوب کنندگی نیز بر روی بافت دارند و همچنین به مرور زمان کلاژن سازی پوست را تقویت می‌کنند.

تزریق کردن ژل به واژن
تزریق کردن ژل به واژن

چه کسانی برای تزریق ژل به واژن مناسب‌اند؟

کسانی که از حجم و شکل لابیاهای خود راضی نیستند و یا به علت‌هایی که ذکر کردیم دچار شل شدگی و افتادگی لابیا و واژن شده‌اند می‌توانند از این روش برای رسیدن به ظاهر و حجم دلخواه و جوان سازی واژن استفاده کنند.

لازم به ذکر است که فرد باید از سلامت جسمانی برخوردار باشد، عفونت واژن نداشته باشد و مراقبت‌های پیش و پس از تزریق ژل را به عمل آورد.

تزریق ژل به واژن چگونه انجام می‌شود؟

ابتدا ناحیه واژن با محلول ضدعفونی کننده تمیز و خشک می‌شود. سپس محل تزریق با استفاده با یک قلم مخصوص مشخص و تعیین می‌شود. تزریق اسید هیالورونیک با استفاده از کانول مخصوص HA (لوله نازک) انجام می‌گیرد. پس از اعمال بی حسی موضعی، پوست با یک سوزن سوراخ کننده کوچک سوراخ می‌شود و سپس یک کانول از طریق سوراخ وارد می‌شود.

انژکتور اسید هیالورونیک که به داخل کانول پیچ می‌شود، اسید هیالورونیک را به آرامی به بافت زیر جلدی تزریق می‌کند. پس از تزریق، یک ماساژ سبک روی لب‌های بزرگ انجام می‌شود تا توزیع اسید هیالورونیک در بافت تسهیل شود.

برای هر لابیا حجمی که باید در یک جلسه اعمال شود نباید از یک تا یک و نیم سی سی بیشتر شود. در صورت لزوم می‌توان مقدار دیگری را پس از یک هفته تزریق کرد. این روش به طور متوسط ​​پنج دقیقه طول می‌کشد. این یک روش کاملاً بدون درد، راحت و سرپایی است. (1)

تزریق ژل به واژن چه مزایایی دارد؟

این روش، عملی بسیار ساده و بی دردسر است که می‌تواند نتیجه مطلوب را به شما بدهد. در این قسمت به مهم‌ترین مزایای تزریق ژل به واژن اشاره می‌کنیم.

  1. این یک روش غیرجراحی و در نتیجه غیرتهاجمی است.
  2. بعد از تزریق می‌توانید خیلی زود به فعالیت روزمره و زندگی عادی برگردید.
  3. این روش خیلی سریع و با سهولت انجام می‌شود.
  4. هزینه آن نسبت به روش‌های جراحی و یا تزریق چربی خیلی پایین‌تر است.

آیا تزریق ژل به واژن عوارض دارد؟

تزریق ژل، به خصوص ژل هیالورونیک اسید که امروزه به عنوان بهترین و بی خطرترین نوع ژل شناخته شده، معمولا عوارضی ندارد. تنها ممکن است با عوارض موقتی مثل تورم و کبودی و یا قرمزی مواجه شوید که پس از زمان کوتاهی از بین می‌روند.

از عوارض نادری که ممکن است اتفاق بیفتد بروز حساسیت نسبت به مواد ژل است. و یا اگر تزریق در محیط غیربهداشتی و به دست افراد ناوارد و غیرمتخصص انجام گیرد، ممکن است عوارضی مثل عفونت را در پی داشته باشد.

تزریق ژل واژن
تزریق ژل واژن

 تزریق ژل به واژن چقدر ماندگار است؟

ماندگاری فیلر بسته به متابولیسم بدن و نوع و برند ژل استفاده شده بین 6 تا 12 ماه طول می‌کشد. و بعد از آن نیاز به تزریق مجدد است.(2)

چه نکاتی را قبل از تزریق ژل به واژن باید رعایت کرد؟

پیش از انجام این روش بهتر است نکات و مراقبت‌های لازم را در نظر بگیرید. در این قسمت به مهم‌ترین این توصیه‌ها اشاره می‌کنیم.

  1. اگر دچار عفونت واژن هستید حتما باید پیش از تزریق ژل این عفونت را درمان کنید.
  2. انجام آزمایش‌های تجویزشده پزشک الزامی است.
  3. حداقل از دو هفته قبل از تزریق، مصرف سیگار را متوقف کنید.
  4. یک هفته قبل از تزریق از مصرف داروهای رقیق کننده خون مثل آسپرین و وارفارین خودداری کنید.

هزینه تزریق ژل به واژن چقدر است؟

قیمت تزریق ژل به واژن بسته به عوامل مختلف می‌تواند متفاوت باشد. مثلا بسته به اینکه ناحیه تناسلی شما به چه میزان ژل برای رسیدن به فرم مطلوب نیاز دارد، نوع و برند ژل چیست، و از کدام کلینیک و پزشک اقدام کرده باشید، قیمت نهایی شما متفاوت است.

جمع بندی

در این نوشته سعی کردیم درباره تزریق ژل به واژن و همه جوانب آن صحبت کنیم. به خاطر داشته باشید که مراجعه به کلینیک‌ها و پزشک‌های معتبر برای انجام عمل‌های زیبایی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. امیدواریم که خواندن این مطلب بتواند آگاهی و اطلاعات لازم را پیش از اقدام به شما بدهد. کلینیک فوق تخصصی پوست و مو جردن با مدیریت دکتر نیلفروش زاده مفتخر است تمامی خدمات زیبایی را با بالاترین کیفیت و دقت انجام دهد. کافی است یکبار به کلینیک جردن سر بزنید.

سوالات متداول تزریق ژل به واژن

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
جوانسازی پوست دانشنامه تزریق ژل زیبایی زنان

مقالات مرتبط