تزریق فیلر صورت؛ مزایا، عوارض + انواع روش‌ها

تزریق فیلر صورت
78

تزریق فیلر صورت؛ مزایا، عوارض + انواع روش‌ها

زمان مطالعه: 5 دقیقه

تزریق فیلر این روزها به شدت رایج و محبوب است. روشی که می‌شود با آن بسیاری از نواقص و عیوب چهره را برطرف کرد. از تزریق ژل و فیلر با اهداف گوناگونی استفاده می‌شود. بسته به نیاز متقاضی نوع فیلر و نحوه تزریق مشخص می‌شود. اما دقیقا فیلر صورت چیست؟ تزریق فیلر چگونه است؟ فیلر صورت چه انواعی دارد؟ آیا تزریق کردن فیلر عوارض دارد؟ انواع روش‌های تزریق فیلر چیست؟

در این نوشته از مجله زیبایی کلینیک جردن درباره فیلر صورت و انواع تکنیک‌های تزریق آن صحبت می‌کنیم. اگر شما هم دوست دارید بیشتر با این روش زیبایی آشنا شوید حتما تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

تزریق فیلر صورت چیست؟

فیلرها موادی هستند که به پوست تزریق می‌شوند تا چین و چروک‌ها را صاف کنند، یکدستی ایجاد کنند و یا به قسمت‌هایی که حجم و برجستگی کافی ندارد حجم دهی کنند. تزریق فیلر صورت معمولاً یک روش سرپایی است که با داروهای بی حس کننده انجام می‌شود. این روش نهایتا تا یک ساعت طول می‌کشد.

ممکن است تا چند روز ناراحتی خفیف، کبودی و تورم داشته باشید. اما این عوارض موقتی بوده و معمولا بعد از زمان کوتاهی از بین می‌روند. مدت زمان ماندگاری اثر بستگی به نوع چین و چروک و نوع فیلر و سایر عوامل دارد.

فیلرهای صورت یا پرکننده‌های بافت نرم معمولاً برای افرادی که سیستم ایمنی ضعیف دارند یا داروهای رقیق‌کننده خون (ضد انعقادها) مصرف می‌کنند، استفاده نمی‌شود.

انواع فیلر صورت

انواع فیلرهایی که برای تزریق مورد استفاده قرار می‌گیرند عبارتند از:

ژل‌های اسید هیالورونیک

این ژل جزو طبیعی بافت همبند پوست و رایج ترین فیلر مورد استفاده برای چین و چروک و حجم دهی است. نتایج تزریق این ژل معمولاً 6 تا 12 ماه باقی می‌ماند. برندهای مختلفی از ژل اسیدهیالورونیک وجود دارند مثل ژوویدرم، آلیاکسین، پرفکتا و غیره.

کلسیم هیدروکسیل آپاتیت

این فیلر برای کانتور کردن خط فک، بازگرداندن حجم گونه‌ها و درمان چین و چروک‌های عمیق‌تر و چین‌های پوستی استفاده می‌شود. نتایج در صورت استفاده برای کانتورینگ تا یک سال و زمانی که برای پر کردن چین و چروک استفاده می‌شود تا 3 سال باقی می‌ماند.

پیوند چربی

با این روش چربی از قسمت پایین شکم، پهلوها، ران‌ها یا نواحی دیگر از طریق لیپوساکشن برداشته می‌شود. بعد از تصفیه و آماده سازی از طریق برش‌های کوچک به گونه، شقیقه، لب‌ها یا پیشانی تزریق می‌شود. اثرات ممکن است دائمی باشد. اما دستیابی به نتایج مطلوب معمولاً به بیش از یک جلسه و همچنین پر کردن بیش از حد محل نیاز دارد زیرا بدن مقداری از چربی را بازجذب می‌کند.

فیلر دائمی بافت نرم

 این فیلر برای صاف کردن چین و چروک‌های عمیق اطراف دهان استفاده می‌شود. بدن نمی‌تواند این نوع پرکننده را جذب کند، بنابراین نیازی به تزریق مجدد ندارد. پرکننده بافت نرم دائمی معمولاً برای درمان توصیه نمی‌شود چون برگشت پذیر نیست.

پلی-ال-لاکتیک اسید (Sculptra)

این محصول برای بازگرداندن حجم از دست رفته صورت به دلیل افزایش سن یا بیماری استفاده می‌شود. معمولاً دو یا سه جلسه مورد نیاز است. اثرات آن تا دو سال ادامه دارد. (1)

تزریق فیلر به صورت
تزریق فیلر به صورت

مزایای تزریق فیلر صورت چیست؟

موارد زیر جزو مهم‌ترین مزایای تزریق فیلر صورت هستند:

  • جوانسازی و رفع چین و چروک
  • حجم دهی قسمت‌های گود و بدون حجم
  • کلاژن سازی و احیای پوست در طولانی مدت
  • افزایش اعتماد به نفس
  • آسان و سریع بودن روش
  • مقرون به صرفه بودن نسبت به روش‌های جراحی
  • بدون نقاهت طولانی

عوارض تزریق فیلر صورت چیست؟

مثل هر روش دیگری، تزریق فیلر نیز ممکن است خطراتی داشته باشد، از جمله:

  • واکنش آلرژیک در محل تزریق یا در سراسر بدن
  • تورم و التهاب
  • تغییر رنگ پوست (هیپرپیگمانتاسیون پس از التهاب)
  • درد خفیف
  • خونریزی یا کبودی در محل تزریق
  • عفونت
  • جای زخم
  • بی نظمی در سطح، خطوط و استحکام پوست
  • به ندرت آسیب عروق خونی
  • عدم تقارن

انواع روش‌های تزریق فیلر صورت

چندین تکنیک ضروری برای تزریق فیلر وجود دارد که هر متخصص زیبایی بداند.بدیهی است که پزشک باید از نقطه نظر عملی به این تکنیک ها تسلط داشته باشد. این روش‌ها ممکن است با یک سوزن، یک کانول یا هر دو باشد.

پزشک می‌تواند تنها از یک تکنیک استفاده کند، یا ممکن است تکنیک‌ها را برای دستیابی به نتیجه دلخواه ترکیب کند. همچنین باید نواحی آناتومیک و محصولاتی را که هر تکنیک برای آنها مناسب‌تر است، بشناسد. معمولا چهار تکنیک رایج تزریق زیر در زمینه فیلرهای اسیدهیالورنیک مورد استفاده قرار گرفته‌اند:

روش تزریق خطی

این روش تزریق شامل رسوب مقادیر کمی از فیلر، با استفاده از یک سوزن یا کانول، به صورت خطی است. هدف ایجاد یک سطح صاف و کاهش ظاهر خطوط است. محبوب‌ترین روش، نخ‌های خطی رتروگراد است که هنگام تزریق فیلر در حین بیرون کشیدن سوزن ایجاد می‌شوند.

تکنیک‌های خطی کاملا دقیق هستند. به عنوان مثال، برای تقویت لب یا خطوط سطحی پوست با تقویت‌کننده‌های پوستی پیوندی، این امر کلیدی است.

روش ضربدری

این تکنیک کمتر محبوب، فیلر را در یک الگوی متقاطع تزریق می‌کند تا جلوه شبکه‌ای ایجاد کند. این تکنیک به توزیع یکنواخت فیلر، حمایت از بافت و کاهش ظاهر خطوط و چین و چروک کمک می‌کند.

این روش معمولاً در هنگام درمان کمیسور دهانی برای حمایت یا در ناحیه ماریونت استفاده می‌شود. از آنجایی که چندین نقطه ورودی مورد نیاز است، این تکنیک به طور کلی با تکنیک‌های کانولا با استفاده از بادکش در جهات مختلف جایگزین شده است.

فیلر کردن صورت
فیلر کردن صورت

روش تزریق بادبزنی

با این تکنیک، فیلر را به شکل فن تزریق می‌کنند تا نتیجه طبیعی‌تری ایجاد کنند. به جای بیرون کشیدن کامل سوزن خود بین رسوبات فیلر، درست قبل از بیرون آمدن مجدد سوزن یا کانول، آن را تغییر مکان‌ می‌دهند. این به پزشک این امکان را می‌دهد که جهت را تغییر داده و فیلر را در آنجا رسوب دهد و یک شکل فن از نقطه ورودی اولیه در لایه مورد نظر ایجاد کند.

این تکنیک بادبزنی را می‌توان برای درمان نواحی وسیعی مانند ناحیه پیش گوش در لایه 2، گونه داخلی در لایه 4 و چین ماریونت در لایه 2 استفاده کرد.

روش تزریق میکرودراپ‌لت

این تکنیک شامل تزریق قطرات کوچک فیلر در سراسر ناحیه درمان است. این تکنیک نتیجه‌ای طبیعی‌تر ایجاد می‌کند و امکان دقت بیشتر را فراهم می‌کند.

میکرو دراپلت اغلب برای تقویت کننده‌های تزریقی پوست استفاده می‌شود. با این حال، این تکنیک می‌تواند برای تزریق فیلر بافت نرم مانند تزریق فیلر لب نیز استفاده شود.(2)

بیشتر بخوانید:

جمع بندی

در این نوشته از مجله زیبایی جردن شما را با تزریق فیلر و انواع روش‌های تزریق آن آشنا کردیم. آگاهی بیشتر در مورد روش‌های زیبایی می‌تواند به فرد کمک کند برای انتخاب و انجام آنها بهتر تصمیم گیری کند. فراموش نکنید که تحقیق و مراجعه به پزشک و کلینیک زیبایی معتبر و قانونی نقشی اساسی در دستیابی به نتایج ایده آل بازی می‌کند. کلینیک فوق تخصصی جردن، به عنوان یکی از بهترین کلینیک‌های پوست، مو و زیبایی در تهران با مدیریت دکتر نیلفروش زاده مفتخر است انواع خدمات زیبایی را با بالاترین دقت و کیفیت به شما هدیه دهد. کافی است یکبار به کلینیک جردن سر بزنید.

سوالات متداول تزریق فیلر صورت

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
جوانسازی پوست دانشنامه تزریق فیلر

مقالات مرتبط