درمان جوش صورت در خانه

شش روش موثر برای درمان جوش صورت در خانه

جوش و آکنه زمانی ایجاد می‌شود که منافذ مسدود شده یا با باکتری عفونی شوند. برخی از درمان‌های خانگی ممکن است به بهبود جوش‌ها و زخم‌های آکنه فرد کمک کند. درمان‌های خانگی برای جوش شامل کرم‌ها و ژل‌های گیاهی، روغن‌های ضروری، مکمل‌های طبیعی و تغییر سبک زندگی است.

اما چه روش‌هایی برای درمان جوش صورت در خانه وجود دارد؟ در این نوشته از مجله زیبایی کلینیک جردن می‌خواهیم این روش‌ها را به شما معرفی کنیم. با ما همراه باشید.

روش های درمان جوش صورت در خانه

در ادامه روش‌های خانگی برای از بین بردن جوش صورت را باهم بررسی خواهیم کرد.

انگور به عنوان پاک‌کننده!

انگور یک میان وعده با طراوت است، چه به صورت ساده به عنوان میان وعده مصرف شود، چه به عنوان سالاد درست شود و یا به عنوان یک دسر سالم منجمد شود. اما وقتی به درمان جوش های صورت در خانه فکر می‌کنید، احتمالاً انگور به ذهن شما خطور نمی‌کند.

با این حال، طبق مقاله‌ای که در آوریل 2016 در Advances in Dermatology and Alergology منتشر شد، رسوراترول موجود در پوست انگور قرمز ممکن است فعالیت باکتری‌کشی در برابر Cutibacterium acnes از خود نشان دهد. این یک باکتری در غدد چربی است که به ایجاد آکنه کمک می‌کند.

پس کافی است چند عدد انگور تازه را از یخچال بردارید تا یک پاک کننده آسان و سریع برای صورت و راهی برای درمان جوش صورت در خانه داشته باشید. Fran E. Cook-Bolden، پزشک متخصص پوست و مدیر بخش پوست تخصصی پوست در شهر نیویورک، می گوید: “دو یا سه انگور را نصف کنید و گوشت آن را روی صورت و گردن خود بمالید. بعد از چند دقیقه با آب سرد شستشو دهید.”

رفع خانگی جوش صورت

ماسک خیار برای جوش صورت

اگر تا به حال به اسپا رفته‌اید، احتمالاً برش‌های خیار را روی چشمان خود قرار داده‌اید تا پف کردگی را کاهش دهید. بررسی‌های گذشته نشان می‌دهد که خیار می‌تواند اثر تسکین دهنده‌ای بر روی پوست داشته باشد و سوزش، تورم و درد را کاهش دهد. از این رو، خیار می‌تواند التهاب مرتبط با جوش و آکنه را تسکین دهد و برای درمان جوش در خانه به کار رود.

دکتر زایشنر توضیح می‌دهد که در مورد جوش، “التهاب در غده چربی و فولیکول ایجاد می‌شود که منجر به برآمدگی‌های قرمز و ملتهب در پوست می‌شود. هنگامی که آکنه در عمق پوست ایجاد می‌شود، ممکن است یک کیست ایجاد شود و پر از روغن شود. اگر دیواره کیست پاره شود و روغن در معرض لایه‌های عمیق‌تر پوست قرار گیرد، اغلب یک واکنش التهابی قوی رخ می‌دهد”.

اما خیار چگونه می‌تواند کمک کند؟

زایشنر خاطرنشان می‌کند: خیار دارای خواص تسکین دهنده و آبرسانی پوست است، بنابراین اگر پوست شما به دلیل آکنه ملتهب شده است، خیار می‌تواند مزیت آرام بخش داشته باشد و روشی برای درمان جوش صورت در خانه. اما او تاکید می‌کند که این روش در درمان جوش‌های زیرین موثر نیست.

دکتر کوک بولدن می‌گوید: «با مخلوط کردن یک خیار کوچک و 1 فنجان بلغور جو دوسر، خمیر درست کنید. 1 قاشق چایخوری از این خمیر را با 1 قاشق چایخوری ماست مخلوط کرده و به صورت خود بمالید. بگذارید 30 دقیقه بماند و سپس بشویید.

ماسک عسل ساده برای درمان جوش

عسل خواص درمانی زیادی دارد. به گفته کلینیک مایو، برخی افراد از آن به عنوان یک شربت طبیعی سرفه و برای تسکین گلودرد استفاده می کنند.

طبق مقاله ای که در آگوست 2016 در مجله سلامت جهانی آسیای مرکزی منتشر شد، مطالعات آزمایشگاهی نشان می‌دهد که خواص ضد باکتریایی عسل ممکن است باعث بهبود سوختگی‌ها و عفونت‌های زخم شده و از رشد آکنه و جوش جلوگیری کند.

کوک بولدن می‌گوید قبل از استفاده از این ماسک برای درمان جوش در خانه، صورت خود را با آب ولرم بشویید. سپس عسل را بمالید و بگذارید 30 دقیقه روی پوست بماند. بعد عسل را با آب ولرم بشویید.

ماسک مخمر آبجو و ماست برای پوست چرب

اگرچه تحقیقات بیشتری مورد نیاز است، شواهدی که در آوریل 2015 در مجله بین المللی درماتولوژی زنان منتشر شد، نشان داد که محصولات لبنی تخمیر شده مانند ماست ممکن است سلامت پوست را تقویت کند. ماست همچنین یک پروبیوتیک است که نشان داده شده است که آکنه و جوش را مهار می‌کند و برای درمان جوش صورت در خانه مفید است.

برای تهیه ماسک، 1 قاشق چایخوری مخمر آبجو را با کمی ماست ساده ترکیب کنید تا مخلوطی رقیق ایجاد شود. کوک بولدن می گوید: “آن را به طور کامل روی تمام نواحی چرب بمالید و بگذارید 15 تا 20 دقیقه بماند. بعد با آب گرم بشویید؛ سپس از آب سرد برای بستن منافذ استفاده کنید.”

درمان خانگی جوش صورت

ماسک جو دوسر

بر اساس تحقیقات منتشر شده در ژانویه 2015 در مجله داروها و پوست، خواص ضد التهابی بلغور جو دوسر به طور طبیعی تسکین دهنده است و ممکن است تحریک ناشی از شرایط پوستی مانند بثورات پوستی، اریتم، سوختگی، خارش و اگزما را تسکین دهد و برای درمان جوش در خانه مناسب باشد.

زیشنر می گوید “بلغور جو دوسر دارای خواص محافظتی، آبرسانی و ضد التهابی پوست است. این به طور خاص در درمان آکنه موثر نیست، اما می‌تواند به تسکین پوست خشک و ملتهب کمک کند. من معمولاً مرطوب‌کننده‌های مبتنی بر جو را برای بیمارانی که از درمان‌های تحریک‌کننده آکنه استفاده می‌کنند، توصیه می‌کنم.”

2 قاشق غذاخوری بلغور جو دوسر، 1 قاشق چایخوری جوش شیرین و آب کافی را با هم مخلوط کنید تا خمیری به دست آید. خمیر را روی تمام صورت خود صاف کنید و به آرامی آن را بمالید. سپس کاملاً بشویید(1).

ماسک زردچوبه

کوک بولدن می‌گوید برای داشتن پوستی زیبا، عروس‌ها در هند به طور سنتی قبل از عروسی از ماسک زردچوبه استفاده می‌کنند. بر اساس بررسی منتشر شده، این روش احتمالاً به دلیل خواص ضد التهابی، ضد میکروبی و آنتی اکسیدانی ادویه و توانایی آن در بهبود چشمگیر شدت بیماری‌های پوستی مانند آکنه، آلوپسی، درماتیت آتوپیک، لیکن پلان دهان، خارش و پسوریازیس است.

مواد لازم برای این درمان جوش های صورت در خانه در بازارهای ادویه و فروشگاه‌های مواد غذایی قومی موجود است.

برای درمان جوش صورت در خانه 1/2 فنجان آرد نخودچی و 2 قاشق چایخوری پودر زردچوبه، پودر چوب صندل و روغن بادام را با هم مخلوط کنید و سپس آنها را با مقدار کافی آب مخلوط کنید تا خمیری به دست آید. کوک بولدن می گوید: “بمالید روی صورت و بگذارید 5 تا 10 دقیقه بماند. با فشار با کف دست و انگشتان دست مالش دهید تا تمام خمیر از بین برود. بعد خوب با آب بشویید.”

ماسک آلوئه ورا برای درمان جوش صورت

آلوئه ورا به دلیل داشتن سالیسیک اسید و گوگرد طبیعی می‌تواند به عنوان ماده‌ای ضد جوش و التهاب استفاده شود. برای استفاده از این ماده شما می‌توانید آلوئه ورا با با چاقو برش دهید و ژل وسط ان را خارج کرده و به پوست خود بمالید. اجازه دهید این ژل یک ساعت روی صورت شما بماند و بعد با آب خنک صورت را شستشو دهید. شما می‌توانید آلوئه ورا را به صورت روزانه استفاده کنید.

صافی و درخشندگی و سلامت پوست تاثیر زیادی در زیبایی و شادابی چهره فرد دارد. بنابراین عجیب نیست که هر کس در پی یافتن راهی برای حفظ این شادابی و رفع مشکلاتی مثل جوش و آکنه باشد.

در این نوشته از کلینیک جردن سعی کردیم چند راه مفید برای درمان جوش صورت در خانه را به شما عزیزان معرفی کنیم. حتما این روش‌ها را امتحان کنید و نتیجه را با ما در میان بگذارید. همچنین اگر راه مفید دیگری برای درمان جوش بلدید خوشحال می‌شویم که زیر همین نوشته، آن را با ما و بقیه خوانندگان به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول درمان خانگی جوش صورت

بیماری پوستی پاکسازی پوست جوش و اسکار