تزریق چربی به واژن + مزایا، عوارض و مراقبت‌ها

تزریق چربی به واژن
174

تزریق چربی به واژن + مزایا، عوارض و مراقبت‌ها

زمان مطالعه: 5 دقیقه

زیبایی و سلامت ناحیه تناسلی بانوان نقش زیادی در اعتماد به نفس و رضایت جنسی آنها ایفا می‌کند. ناحیه واژن ممکن است به دلایل مختلفی مثل افزایش سن، بارداری و زایمان، افزایش و کاهش وزن دچار شل‌شدگی و افتادگی شود و ظاهر ناخوشایندی پیدا کند. اما با استفاده از روش‌هایی می‌شود این مشکل را برطرف کرد. یکی از این روش‌ها تزریق چربی به واژن است. اما این روش چیست و چه مزایایی دارد؟ چه کسانی برای انجام این روش مناسب‌اند؟ نحوه انجام این کار چیست؟

در این نوشته قصد داریم درباره این موضوع صحبت کرده و به تمامی سوالاتی که در این مورد وجود دارد پاسخ دهیم. اگر شما نیز قصد انجام این روش را دارید حتما این نوشته از مجله زیبایی کلینیک جردن را تا پایان بخوانید.

تزریق چربی به واژن چیست؟

بزرگ کردن لابیا با انتقال چربی یک عمل زیبایی برای حجم دادن به لابیا بزرگ (لب‌های خارجی) برای دستیابی به ظاهری جوان و زیبا در ناحیه واژن است. پیری طبیعی، کاهش تولید کلاژن، بارداری، زایمان و یائسگی ممکن است باعث کاهش حجم لابیا شود.

افزایش حجم لابیا با انتقال چربی اغلب با سایر روش‌های جوان‌سازی واژن مانند درمان‌های انرژی لیزر یا سفت کردن با فرکانس رادیویی ترکیب می‌شود. اما برای کسانی که دنبال تغییرات گسترده‌تری هستند، لابیاپلاستی یک روش جراحی برای تغییر ظاهر لابیا مینور و لابیا ماژور است.(1)

چه کسانی گزینه مناسبی برای تزریق چربی به واژن هستند؟

افرادی که از حجم و ظاهر لابیا خود رضایت ندارند می‌توانند از طریق تزریق چربی به ظاهر ایده‌آل خود دست یابند. این افراد باید از سلامت جسمانی برخوردار باشند. این روش برای کسانی که می‌خواهند مشکلاتی نظیر کاهش میل جنسی یا آنورگاسمی را درمان کنند توصیه نمی‌شود.

همانطور که پیش‌تر اشاره کردیم ممکن است لابیا ماژور و اطراف واژن به دلایل گوناگونی دچار شلی و افتادگی شوند. تزریق چربی می‌تواند این نواحی را دوباره سفت کند و جوانی و شادابی قبل را به آن بازگرداند. این روش تاثیر فوق‌العاده‌ای در افزایش اعتماد به نفس فرد دارد.

تزریق کردن چربی به واژن
تزریق کردن چربی به واژن

تزریق چربی به واژن چگونه انجام می‌شود؟

این کار به طور کلی در سه مرحله انجام می‌گیرد. تمامی این مراحل با بی‌حسی موضعی انجام می‌شوند.

در مرحله اول چربی مورد نیاز از آن نواحی بدن که چربی اضافه دارند، مثل شکم یا پهلوها استخراج می‌شوند. این کار از طریق لیپوساکشن انجام می‌شود. لیپوساکشن ممکن است با استفاده از کانول‌های نازک و یا از طریق لیزری یا اولتراسونیک انجام شود. البته روش اول بهتر است چون به چربی آسیب کمتری می‌زند.

در مرحله دوم چربی استخراج شده باید پردازش شود. در این پروسه، همه مواد اضافی و سلول‌های مرده از چربی جدا می‌شوند.

در مرحله سوم چربی باقیمانده به لابیا و اطراف واژن تزریق می‌شود. میزان چربی که باید تزریق شود را پزشک با معاینه و بررسی وضعیت معین می‌کند.

تزریق چربی به واژن چقدر ماندگار است؟

تزریق چربی واژن همواره به عنوان یکی از روش‌هایی شناخته شده که ماندگاری بالایی دارد. چربی که از بدن خود فرد استخراج شده می‌تواند تا مدت طولانی در بافتی که در آن تزریق شده باقی بماند. این روش همیشه از روش‌هایی مثل تزریق ژل ماندگاری بیشتری داشته است چرا که بدن چربی را جزئی از خود می‌داند و آن را نگه می‌دارد. روش استخراج چربی و بعد خالص سازی آن، تاثیر فوق‌العاده‌ای در ماندگاری چربی دارد.

چه نکاتی را قبل از تزریق چربی به واژن باید رعایت کنیم؟

همیشه قبل از انجام عمل‌های زیبایی تحقیق کنید و در جلسه ویزیت پزشک تمامی نکات مهم را بپرسید و مد نظر قرار دهید. انجام ناگهانی و غیرآگاهانه این روش‌ها ممکن است با عواقب ناخوشایندی همراه شود. برای انجام تزریق چربی به واژن باید نکات زیر را در نظر بگیرید:

  1. یک هفته پیش از تزریق چربی از خوردن داروهای رقیق کننده خون مثل آسپرین و وارفارین خودداری کنید.
  2. بهتر است دو تا سه هفته قبل تزریق از کشیدن سیگار خودداری کنید چون باعث تاخیر در بهبود جای زخم می‌شود.
  3. از مصرف ویتامین و مکمل خودداری کنید.
  4. شرایط جسمانی خود و برنامه دارویی خود را به طور کامل با پزشک در میان بگذارید.
تزریق چربی واژن
تزریق چربی واژن

مراقبت‌های بعد از تزریق چربی به واژن چیست؟

انجام مراقبت‌های پس از عمل همیشه می‌تواند تاثیر زیادی در بهبودی و دریافت نتیجه مطلوب داشته باشد. از این رو ضروری است که بعد از انجام کار، نسبت به رعایت این مراقبت‌ها بی تفاوت نباشید. بعد از انجام این روش بهتر است مراقبت‌های زیر را به عمل آورید:

  1. تا سه هفته بعد از تزریق از مصرف سیگار خودداری کنید چون در بهبود جای زخم اختلال ایجاد می‌کند.
  2. برنامه دارویی خود را طبق دستور پزشک دنبال کنید و برای بهبود از دارویی غیر از آنچه پزشک تجویز نموده استفاده نکنید.
  3. می‌توانید ناحیه تزریق را با آب تمیز شستشو دهید.
  4. حداقل تا دو هفته بعد از تزریق رابطه جنسی نداشته باشید.
  5. اگر با تورم یا خونریزی غیرطبیعی مواجه شدید هرچه سریع‌تر به پزشک مراجعه کنید.
  6. کبودی و تورم موقت پس از مدتی از بین می‌روند و جای نگرانی وجود ندارد.

مزایای تزریق چربی به واژن چیست؟

تزریق چربی به ناحیه واژن فقط جنبه زیبایی ندارد و می‌تواند با اهداف دیگری هم انجام شود و خیلی از مشکلات را درمان کند. از مهم‌ترین فواید تزریق چربی به واژن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • افزایش حس تحریک پذیری واژن
  • رفع خارش واژن
  • رفع شلی واژن
  • کمک به کاهش خشکی واژن
  • کمک به رفع رابطه جنسی دردناک
  • کمک به رفع اختلال ارگاسم
  • رفع نشت غیر عادی واژن

آیا تزریق چربی به واژن عوارض دارد؟

روش‌های زیبایی اگر توسط پزشک متخصص و با مهارت و در محیط و شرایط بهداشتی انجام شوند، عوارضی برای شما نخواهند داشت. به خصوص عمل‌های غیرجراحی که غیر تهاجمی هستند. روش تزریق چربی به واژن تنها با عوارضی موقت همراه است که بعد از گذشت زمانی از بین می‌روند. اما در صورتی که این کار به درستی انجام نشود می‌تواند با عوارض همراه شود.

عوارض احتمالی تزریق چربی به لابیا و اطراف واژن ممکن است شامل قرمزی، کبودی، تورم، عفونت، نکروزه شدن بافت، بی حسی، خون مردگی و غیره باشد.

جمع بندی

در این نوشته سعی کردیم درباره روش تزریق چربی به واژن و تمامی جوانب مربوط به آن صحبت کنیم. داشتن آگاهی و اطلاعات لازم همیشه می‌تواند پیش از انجام هر عملی، کمک شایانی به شما کند.

به خاطر داشته باشید که برای انجام تزریق چربی حتما به مرکزی معتبر با پزشک‌های متخصص و متبحر مراجعه کنید. همانطور که اشاره کردیم انجام کار به دست پزشک متبحر و در شرایط ایده آل می‌تواند تاثیر بسزایی در دریافت نتیجه مطلوب داشته باشد.

سوالات متداول

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
جوانسازی پوست دانشنامه تزریق چربی زیبایی زنان

مقالات مرتبط