آشنایی با بوتاکس مصپورت؛ کاربرد، مقایسه + هزینه

بوتاکس مصپورت
323

آشنایی با بوتاکس مصپورت؛ کاربرد، مقایسه + هزینه

زمان مطالعه: 4 دقیقه

تزریق بوتاکس یکی از محبوب‌ترین، رایج‌ترین و آسان‌ترین روش‌های زیباسازی و جوان‌سازی صورت و بدن است. اما برندهای مختلفی از بوتاکس در بازار موجود است که هرکدام ویژگی‌ها و ماندگاری مخصوص خود را دارند. انتخاب برند مناسب می‌تواند تاثیر قابل توجهی در دریافت نتیجه دلخواه داشته باشد.

یکی از برندهای معروف بوتاکس، مصپورت است. برندی که در خیلی از کلینیک‌ها و مراکز زیبایی معتبر، از جمله کلینیک زیبایی جردن، استفاده می‌شود.

اما بوتاکس مصپورت را چقدر می‌شناسید؟ می‌دانید ماندگاری نتایج این بوتاکس چقدر است؟ بهترین مناطقی که می‌شود مصپورت را به آن تزریق کرد کجاست؟ این محصول باید در چه دمایی نگهداری شود؟ قیمت این بوتاکس چقدر است؟ در این نوشته از کلینیک جردن شما را با این برند آشنا کرده و پاسخ این سوالات را می‌دهیم.

بوتاکس چیست و چه می‌کند؟

بوتاکس از هر نوع و برندی به عضلات نواحی تحت درمان تزریق می‌شود تا به طور موقت ارسال پیام‌های عصبی مسئول فعالیت و حرکت ماهیچه‌ها را غیرفعال کند و از انقباض و فشرده شدن عضلات ناحیه مورد نظر جلوگیری کند. این فلج موقت انقباض عضلانی، چین و چروک‌های پوستی روی عضله را از بین می‌برد.

معرفی بوتاکس مصپورت

یکی از برندهای  سم بوتولینوم (بوتاکس) که طی سالیان گذشته تولید و به بازار عرضه شده و از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است بوتاکس مصپورت 500  Masport می‌باشد.

بوتاکس Masport 500 برای رفع چین و چروک و همچنین خطوط اخم، خطوط پیشانی و سایر درمان‌های پزشکی مانند اسپاسم صورت بلفاروپلاسم، میگرن مزمن و در نهایت لوچیا استفاده می‌شود.

بوتاکس مسپورت محصول یک شرکت ایرانی است و کیفیت بهتر و قابل توجهی نسبت به برندهای اروپایی که اغلب چینی هستند دارد. این داروی تزریقی از نظر ساختار و عملکرد مشابه بوتاکس دیسپورت خارجی است و ماندگاری آن در رفع چین و چروک بیشتر از نمونه‌های خارجی آن است.

مصپورت مورد تایید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بوده و کاملا مطابق با بالاترین استانداردهای بین المللی می‌باشد. بوتاکس ماسپورت خطوط و چین و چروک های معمول را تا عمق پیشانی و بین ابروها به طور موقت کاهش داده و از بین می‌برد.

این محلول تزریقی به تازگی در ایران تولید و به بازار عرضه شده و دارای تاییدیه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی می باشد. خطرات و عوارض جانبی استفاده از این محصول بسیار کم است. این دارو مانند سایر برندهای بوتاکس حاوی سم بوتولینوم است که برای از بین بردن خطوط بین ابروها و چین و چروک های پیشانی استفاده می شود. همچنین با فلج کردن و بی‌حس کردن عضلات در نواحی آسیب‌دیده، کاملاً مشابه دیسپورت و سایر تزریق‌های بوتاکس عمل می‌کند.

بوتاکس مسپورت
بوتاکس مسپورت

مقایسه بوتاکس مصپورت و دیسپورت

دیسپورت که قبلا یکی از محبوب‌ترین و پرمصرف‌ترین برندهای بوتاکس در ایران بود، پروتئین کمی در اطراف مولکول‌های خود دارد. بنابراین پس از تزریق، اثرات درمانی آن به سرعت ظاهر می‌شود. مولکول‌های Dysport از نظر اندازه، وزن و حجم بسیار کوچک هستند، به همین دلیل است که تمایز در محل‌های تزریق چندان محسوس نیست. به همین دلیل بوتاکس دیسپورت یکی از محبوب‌ترین و پرکاربردترین برندهای بوتاکس است که در بازار عرضه می‌شود. فرمول سم بوتولینوم ماسپورت مشابه سم بوتولینوم دیسپورت است.

بوتاکس مصپورت از نظر مواد، کارکرد و کیفیت شباهت های زیادی با نمونه خارجی دارد. با هماگلوتینین تهیه شده و در ویال های 500 واحدی طراحی و روانه بازار شده است که هر کدام برای استفاده و تزریق 3 نفر می‌باشد.

ماندگاری نتایج  بوتاکس مصپورت چقدر است؟

مدت زمان ماندگاری  نتایج بوتاکس ماسپورت  معمولاً 4 تا 6 ماه بسته به بدن، سن، نوع پوست، دوز تزریق و ناحیه تحت درمان است و پس از آن برای حفظ نتایج درمان باید تزریق را تکرار کرد.

بهترین مناطق تزریق بوتاکس مصپورت

نواحی بالایی صورت مانند چین و چروک دور چشم، خطوط اخم، چروک‌های پیشانی بهترین قسمت‌ها برای تزریق بوتاکس مصپورت هستند.

برای پیشگیری و کاهش عوارض تزریق بوتاکس مصپورت، این دارو باید توسط پزشک متخصص تزریق شود و از اصالت محصول و نواحی تزریق اطمینان حاصل شود. زیرا روش تزریق و تعیین نقاط تزریق مناسب و صحیح برای دستیابی به نتیجه مطلوب، به حداقل رساندن عوارض احتمالی تزریق و مدت زمان مصرف فرآورده اثرات بسیار مهم و چشمگیری دارد.

تزریق بوتاکس مصپورت
تزریق بوتاکس مصپورت

دمای نگهداری بوتاکس مصپورت چقدر باید باشد؟

بوتاکس Masport مانند اکثر بوتاکس‌ها باید در دمای اتاق (4 درجه سانتیگراد) نگهداری شود. دمای مناسب در حمل و نقل بوتاکس از طریق وسایل نقلیه یخچال دار یا از طریق جعبه خنک حفظ می‌شود. به هیچ عنوان نباید بوتاکس را بدون یخ جامد جابه جا کرد. فراموش نکنید که دمای نگهداری بوتاکس مصپورت با برخی از بوتاکس‌ها مانند Canitox متفاوت است. این بدان معناست که دمای نگهداری بوتاکس مصپورت  نیازی به فریز کردن ندارد.

هزینه تزریق بوتاکس مصپورت چقدر است؟

قیمت تزریق بوتاکس مصپورت بسته به گستردگی نواحی تزریق می‌تواند متفاوت باشد. همچنین هزینه کلینیک و دستمزد پزشک متخصص روی هزینه نهایی تاثیرگذارند.

مراقبتهای بعد از بوتاکس مصپورت

بعد از تزریق بوتاکس ماسپورت نکات مراقبتی زیر را انجام دهید:

  • تا چند ساعت از خم کردن سر خود اجتناب کنید.
  • ناحیه تزریق شده را مالش ندهید و فشار به آن وارد نکنید.
  • از قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید بپرهیزید.
  • از خوابیدن روی صورت خودداری کنید تا به ناحیه بوتاکس فشار وارد نشود.
  • تا دو روز از فعالیت‌های سنگین و ورزش زیاد خودداری کنید.

بیشتر بخوانید:

جمع بندی

در این نوشته از کلینیک زیبایی جردن سعی کردیم بوتاکس مصپورت را به شما عزیزان معرفی کنیم. همانطور که اشاره کردیم بوتاکس مصپورت یکی از معتبرترین و معروف‌ترین بوتاکس‌هایی است که برای اهداف زیبایی و رفع چین و چروک و جوانسازی در کلینیک‌ها و مراکز زیبایی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

سوالات متداول بوتاکس مصپورت

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
اطلاعات دارویی جوانسازی پوست دانشنامه بوتاکس

مقالات مرتبط