بهترین روش ها برای از بین بردن موهای زائد صورت

از بین بردن موهای زائد صورت
311

بهترین روش ها برای از بین بردن موهای زائد صورت

زمان مطالعه: 7 دقیقه

گزینه‌های زیادی برای از بین بردن موهای زائد صورت وجود دارد، از جمله اصلاح، موچین، لیزر یا اپیلاسیون. برخی از روش‌ها نیز نتایج طولانی‌تری ارائه می‌دهند و می‌توانند به از بین بردن موهای صورت برای چند هفته یا چند ماه در یک زمان کمک کنند.

رشد مو ممکن است به دلیل تغییرات هورمونی رخ دهد. ممکن است ناشی از ژنتیک نیز باشد. اگر از موهایی که روی صورتتان می‌رویند اذیت می‌شوید، حتمت به دنبال راهی برای رفع آنها هستید. در این نوشته از مجله زیبایی کلینیک جردن راه‌هایی را برای از بین بردن موهای زائد صورت دائمی و موقتی به شما معرفی می‌کنیم. تا پایان این نوشته با ما همراه باشید.

انواع روش از بین بردن موهای زائد صورت

همانطور که گفته شد می‌توانید از روش‌های مختلفی برای از بین بردن مو های زائد صورت استفاده کنید که در ادامه به بررسی هرکدام می‌پردازیم:

اصلاح موهای زائد صورت

اصلاح یکی از سریع‌ترین و ساده‌ترین راه‌ها برای از بین بردن موهای زائد صورت است. چه از یک ژیلت یکبار مصرف یا یک ماشین اصلاح برقی استفاده کنید، هر دو دارای یک تیغه داخلی هستند که موهای سطح پوست را بالا برده و کوتاه می‌کند.

ژیلت‌ها می‌توانند روی قسمت‌های مختلف بدن کار کنند، از جمله:

  • پاها
  • بازوها
  • زیر بغل
  • ناحیه بیکینی
  • صورت

آنها همچنین می‌توانند به طور کامل موهای شما را از بین ببرند:

  • لب بالا
  • چانه
  • ابروها
  • خط ریش

با این حال، نتایج دائمی یا طولانی مدت نیستند. صورت شما برای یک تا سه روز بدون مو می‌ماند و سپس باید دوباره اصلاح کنید.

برای بهترین نتیجه، صورت خود را تمیز کرده و یک لایه صابون یا کرم اصلاح بمالید. این کار باعث ایجاد سطح صاف و کاهش احتمال بریدگی می‌شود. ژیلت را در جهت رشد مو روی صورت خود بکشید.

اصلاح موهای زائد صورت
اصلاح موهای زائد صورت

موچین

موچین یکی دیگر از راه‌های موثر و ارزان برای از بین بردن موهای زائد صورت است. این روش کمی متفاوت از اصلاح عمل می‌کند. به جای برداشتن مو با تیغ، موچین برای کندن یا کشیدن مو از ریشه طراحی شده است.

موچین روی هر موی صورت به طور جداگانه کار می‌کند. به ویژه هنگام فرم دادن به ابروها مفید است. به طور معمول، نتایج موچین بیشتر از اصلاح ماندگاری دارد – تا سه تا هشت هفته.

برای کندن موهای خود با موچین، مراحل زیر را دنبال کنید:

  • قبل از شروع، صورت خود را با یک دستمال گرم پاک کنید تا پوست نرم شود.
  • موهایی را که می‌خواهید بکنید جدا کنید.
  • در حالی که پوست خود را کشیده نگه داشته‌اید، هر بار یک تار مو را بکنید.
  • همیشه در جهت رشد موها را بکشید یا بکنید.
  • کندن با موچین می‌تواند باعث ناراحتی جزئی شود، اما معمولاً دردناک نیست. اگر درد دارید، یک تکه یخ را روی آن ناحیه بمالید تا قرمزی و التهاب کاهش یابد.

حتما قبل و بعد از کندن موچین صورت خود را با الکل ضدعفونی کنید. مانند اصلاح، روش موچین نیز دائمی نیست و موها دوباره درمی‌آیند.

به خاطر داشته باشید که در حالی که این روش نسبتاً ایمن است، موهای زیر پوستی می‌توانند یکی از عوارض جانبی اصلاح باشند. این برجستگی‌های کوچک زمانی ایجاد می‌شوند که موها دوباره به داخل پوست رشد می‌کنند. موهای رشد کرده معمولاً طی چند روز خود به خود بهبود می‌یابند.

موچین برای برداشتن موهای صورت
موچین برای برداشتن موهای صورت

اپیلیدی برای موهای زائد صورت

دستگاه اپیلیدی گزینه دیگری برای از بین بردن موهای زائد صورت است. این تکنیک می‌تواند تا چهار هفته موها را از بین ببرد، که اگر پرمشغله هستید و نمی‌خواهید مرتباً اصلاح کنید یا موچین کنید، ممکن است انتخاب بهتری باشد.

اپیلاتورها مانند موچین و اصلاح عمل می‌کنند. تفاوت این است که اپیلاتورها با گرفتن همزمان چندین مو و از بین بردن آنها از ریشه، موهای صورت را از بین می‌برند. از آنجایی که مو از ریشه برداشته می‌شود، رشد مجدد آن به زمان بیشتری نیاز دارد. گاهی اوقات، اپیلیدی کردن باعث می‌شود که موها نرم‌تر و ظریف‌تر رشد کنند. رشته ها ممکن است کمتر قابل توجه باشند.

ممکن است فقط هنگام برداشتن مو از پاها یا مناطق بزرگ‌تر بدن به اپیلاتور فکر کنید. اما اپیلاتورها در اندازه‌های مختلفی تولید می‌شوند که آنها را برای از بین بردن موهای تمام قسمت‌های بدن ایده‌آل می‌کند.

هنگام استفاده از دستگاه اپیلیدی لازم نیست پوست خود را آماده کنید. با این حال، لایه برداری چند روز قبل به نرم شدن پوست و کاهش خطر رشد موهای زیر پوستی کمک می‌کند.

هنگامی که برای برداشتن مو با اپیلاتور آماده شدید، مراحل زیر را دنبال کنید:

  • اپیلاتور را در زاویه 90 درجه نگه دارید.
  • پوست خود را سفت نگه دارید. اپیلاتور را در جهت رشد مو حرکت دهید.
  • برای جلوگیری از شکستن مو، اپیلاتور را به آرامی روی صورت خود بکشید. آن را خیلی محکم روی پوست خود فشار ندهید.
  • این روند می‌تواند دردناک باشد، اما انجام آهسته آن می‌تواند ناراحتی را کاهش دهد. اگر بعد از آن دچار حساسیت شدید، یک تکه یخ را روی نقاط دردناک بمالید تا تورم و التهاب کاهش یابد.

وکس موهای زائد صورت

وکس یک روش موثر برای از بین بردن تمام موهای یک ناحیه است. دو نوع مختلف کیت وکس وجود دارد:

  1. نوارهای مومی که قبل از استفاده بین دستان خود گرم می‌کنید
  2. مومی که در یک وارمر ذوب شده و سپس با چوب روی ناحیه اعمال می‌شود

هنگام خرید موم، به دنبال موم نرم یا مومی باشید که برای استفاده روی صورت فرموله شده است. موم سخت برای پاها و ناحیه بیکینی شما بهتر است.

اگر مومی را انتخاب می‌کنید که نیاز به گرم کردن در خانه دارد، یک گرم کننده وکس بخرید. گرم کننده وکس موم را به طور یکنواخت گرم می‌کند و به شما امکان کنترل بهتر دما را می‌دهد. همچنین، حتما تعداد زیادی چوب وکس خریداری کنید تا فقط یک بار از هر چوب استفاده کنید. “دوبار فرو بردن چوب در موم” می‌تواند باکتری را وارد موم کند و ممکن است باعث عفونت پوست شود.

قبل از وکس کردن، یک تست روی پوست خود انجام دهید تا ببینید آیا دچار واکنش آلرژیک می‌شوید یا خیر و مطمئن شوید که دمای موم مناسب است. موم نباید احساس داغی ناراحت کننده داشته باشد. باید به راحتی روی پوست شما سر بخورد.

اگر پوست شما واکنش آلرژیک نشان نداد، این مراحل را برای وکس موهای صورت خود دنبال کنید:

  • دست‌هایتان را بشویید. صورت خود را تمیز و لایه برداری کنید.
  • موم را در حالی که پوست را کشیده نگه داشته اید بمالید.
  • نوار را در جهت رشد موها محکم بردارید.
  • وقتی کارتان تمام شد، موم باقی مانده را با روغن بچه بردارید، سپس مرطوب کنید.
  • وکس کردن ممکن است درد خیلی خفیفی داشته باشد. وکس می تواند باعث ایجاد آکنه و موهای زیر پوستی شود. همچنین اگر از رتینوئیدها استفاده می‌کنید، باید از مصرف آن اجتناب کنید.

کرم موبر برای موی زائد صورت

کرم‌های موبر یکی دیگر از گزینه‌های از بین بردن موهای زائد صورت هستند. نتایج می‌تواند بیشتر از اصلاح ماندگار باشد و این کرم‌ها ممکن است ارزان تر از اپیلاسیون باشند.

این کرم‌ها دارای مواد شیمیایی مانند سدیم، دی اکسید تیتانیوم و سولفید باریم هستند که پروتئین‌های مو را تجزیه می‌کنند و به راحتی حل می شوند و شسته می‌شوند. اگرچه این مواد به طور کلی بی خطر هستند، اما خطر واکنش آلرژیک وجود دارد.

اگر اولین بار است که از کرم موبر استفاده می‌کنید، ابتدا یک تست انجام دهید و مقدار کمی از کرم را روی پوست خود بمالید. علائم واکنش شامل قرمزی پوست، برآمدگی و خارش است. حداقل 24 ساعت پس از آزمایش صبر کنید و در صورتی که حساسیت نشان ندادید، کرم را روی بخش‌های بزرگ‌تر صورت خود بمالید.

پس از تست، در اینجا نحوه انجام کار آمده است:

  • یک لایه از کرم را روی موهای زائد صورت بمالید.
  • اجازه دهید کرم حدود 5 تا 10 دقیقه روی صورت شما بماند.
  • با استفاده از یک پارچه مرطوب، کرم را به آرامی پاک کرده و موهای زائد را از بین ببرید.
  • صورت خود را با آب بشویید و خشک کنید.

این محصولات به صورت ژل، کرم و لوسیون موجود هستند. در حالی که این کرم‌ها می‌توانند موهای هر قسمت از بدن را از بین ببرند، برخی از کرم‌ها به طور خاص برای موهای صورت طراحی شده اند. این بدان معنی است که آنها همچنین صورت را صاف، لایه برداری و مرطوب می‌کنند.

لیزر موهای زائد صورت

مشکل اصلی بسیاری از روش‌های حذف موهای زائد این است که نتایج موقتی هستند یا فقط چند هفته دوام می‌آورند. برای نتایج طولانی‌تر، لیزر موهای زائد را در نظر بگیرید. گاهی از لیزر به عنوان راهی برای از بین بردن موهای زائد صورت برای همیشه یاد می‌کنند.

در این روش از لیزر و پرتوهای آن برای آسیب رساندن به فولیکول‌های مو و در نتیجه ریزش مو استفاده می‌شود. این یک راه حل نیمه دائمی است – موها بعد از حدود شش ماه دوباره رشد می‌کنند. گاهی اوقات موها دوباره رشد نمی‌کنند یا خیلی کم می‌شوند. اگر مو برگردد، ممکن است ریزتر و غیر قابل توجه باشد.

لیزر موهای زائد ممکن است گران باشد. دستیابی به نتایج مطلوب معمولاً مستلزم چندین جلسه لیزر است. اما ماندگاری نتایج و آسان بودن روش به صرف هزینه بیشتر می‌ارزد.

لیزر موهای زائد را می توان در هر نقطه از صورت مانند لب بالایی و چانه انجام داد. اما هنگام از بین بردن موهای اطراف پلک و نواحی اطراف باید از لیزر پرهیز کنید.

مراحل لیزر موهای زائد صورت به شرح زیر است:

  • صورت خود را تمیز کنید و اصلاح کنید. از آنجایی که شما موهای زیر پوست را از بین می‌برید، این درمان زمانی که موها کوتاه هستند بهترین عملکرد را دارد.
  • اپراتور درجه و سطح لیزر را مشخص کرده و آن را روی ناحیه مورد نظر به کار می‌برد.
  • جلسات هر دو هفته یکبار تکرار می‌شوند تا به نتایج دلخواه خود برسید.
  • عوارض جانبی رایج لیزر موهای زائد قرمزی و حساسیت به لمس است. برای کاهش ناراحتی از یخ استفاده کنید.(1)

بیشتر بخوانید:

جمع بندی

در این نوشته از کلینیک جردن سعی کردیم چند روش موثر و تاثیرگذار موقتی و دائمی را برای از بین بردن موهای زائد صورت به شما عزیزان معرفی کنیم. آیا شما هم برای رفع موهای زائد صورت خود اقدامی کرده‌اید؟ تجربه خود را با ما و خوانندگان دیگر زیر همین مقاله به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول از بین بردن موهای زائد صورت

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
زیبایی زنان موهای زائد

مقالات مرتبط