پشیمانی از تزریق چربی و راه‌های تخلیه چربی

پشیمانی از تزریق چربی
626

پشیمانی از تزریق چربی و راه‌های تخلیه چربی

زمان مطالعه: 5 دقیقه

تزریق چربی یکی از محبوب‌ترین و تاثیرگذارترین روش‌های زیبایی برای جوانسازی یا حجم دهی است. اما گاهی به دلایلی ممکن است فرد از چربی تزریق شده راضی نباشد و بعد از مدتی به دلیل پشیمانی از تزریق چربی خواهان تخلیه چربی تزریق شده بشود.

اما آیا تخلیه چربی تزریق شده امکان پذیر است؟ دلایل پشیمان شدن از تزریق چربی چیست؟ چه راه‌هایی برای تخلیه چربی تزریق شده به صورت وجود دارد؟ آیا تخلیه چربی دردناک است؟ آیا این کار عوارض دارد؟ چه مراقبت‌هایی بعد از تخلیه چربی لازم است؟

در این نوشته از مجله زیبایی کلینیک جردن درباره این موضوع حرف می‌زنیم و در طول مقاله به تمامی سوالات مطرح شده پاسخ می‌دهیم. اگر شما نیز به هر دلیلی از تزریق چربی پشیمان شده‌اید و دنبال راهی برای تخلیه آن می‌گردید، حتما تا پایان این نوشته با ما همراه باشید.

دلایل پشیمانی از تزریق چربی چیست؟

مهم‌ترین دلایل پشیمان شدن از تزریق چربی شامل موارد زیر می‌شود:

  1. وجود سطح ناهموار و برآمدگی و فرورفتگی در ناحیه تزریق
  2. جمع شدن آب در ناحیه تزریق که در اثر تزریق نادرست ایجاد می‌شود
  3. درد و التهاب و کبودی که بهبود نمی‌یابد
  4. تزریق بیش از حد چربی به نواحی مورد نظر
  5. بروز عفونت و نکروز در ناحیه
  6. گلوله شدن چربی زیر پوست
  7. حرکت و جابجایی چربی
  8. عدم تقارن اجزای صورت بعد از تزریق چربی
  9. عدم رضایت فرد از نتیجه به دست آمده از تزریق چربی

آیا می‌توان چربی تزریق شده را تخلیه کرد؟

مراجعه به کلینیک قانونی و معتبر و انجام کار به دست پزشک متخصص و متبحر، نقش مهمی در رضایت از تزریق چربی ایفا می‌کند. در صورت در نظر گرفتن این امر مهم، احتمال پشیمانی از تزریق چربی خیلی کم است. اما گاهی به دلیل مراجعه به مراکز نامعتبر و تزریق چربی به دست فرد نامتخصص، ممکن است فرد به دلایلی که پیش‌تر ذکر کردیم پشیمان شود و خواهان تخلیه چربی باشد.

آیا تخلیه چربی تزریق شده امکان پذیر است؟ جواب این سوال، بله است. البته پزشکان در اکثر موارد که نارضایتی وجود دارد، ترجیح می‌دهند و توصیه می‌کنند که با روش‌های اصلاحی مشکلات را حل کنند. اما اگر در هر صورت نیاز به تخلیه چربی وجود داشته باشد، این کار با استفاده از برخی داروها و یا لیپوساکشن و جراحی امکان پذیر است.

پشیمان شدن از تزریق چربی
پشیمان شدن از تزریق چربی

روش‌های تخلیه چربی تزریق شده چیست؟

بعد از پشیمانی از تزریق چربی باید با پزشک خود مشورت کنید تا با بررسی وضعیت، بهترین راه را برای تخلیه و کاهش حجم چربی نواحی شما پیشنهاد کند. برای تخلیه چربی تزریق شده معمولا از راه‌های زیر اقدام می شود:

تزریق آنزیم برای از بین بردن چربی

یکی از آسان‌ترین روش‌هایی که برای حل کردن و کاهش چربی تزریق شده وجود دارد، تزریق آنزیم است. در این روش یکی از انواع آنزیم مورد استفاده قرار می‌گیرد، از جمله: لیپاز، کلاژناز، هیالونینداز، لیاز و…

بعد از تزریق آنزیم به محل، سلول‌های چربی تزریق شده به مرور تجزیه و حل می‌شوند و در نتیجه از حجم آن کاسته می‌شود. این روش با کمترین عوارض همراه است و بدون اینکه آسیبی به بافت وارد کند می‌تواند برای از بین بردن چربی تزریق شده کمک کننده باشد.

قبل از انجام این روش ناحیه را با کرم موضعی بی حس می‌کنند و سپس با سوزن مخصوص چند بار آنزیم به نقاط مورد نظر تزریق می‌شود. عوارض این روش خفیف و زودگذر هستند مثل: قرمزی و تورم.

تخلیه چربی تزریق شده با لیزر

روش دیگری که می‌تواند برای از بین بردن چربی تزریق شده مورد استفاده قرار گیرد لیزر است. لیزر یک روش کم تهاجمی است که می‌تواند برای رفع ناهمواری و عدم تقارنی که به وجود آمده موثر واقع شود.

این کار با یک پلتفرم لیزری انجام می‌شود که دو نوع طول موج ۹۲۴ نانومتر برای ذوب چربی و طول موج ۹۷۵ نانومتر برای انقباض پوست ساطع می‌کند. انرژی لیزر از طریق یک کانولای بسیار ظریف و انعطاف پذیر با فیبر نوری در انتهای آن منتقل خواهد شد. در نهایت چربی‌ها ذوب می‌شوند و پوست به حالت عادی برمی‌گردد.

لیپوساکشن

گاهی اوقات چربی تزریق شده را می‌توان با استفاده از روش لیپوساکشن و با استفاده از کانولاها رقیق کرد.

جراحی

در صورتی که چربی گلوله شده باشد و فرد اصرار به خارج کردن آن داشته باشد، پزشک متخصص می‌تواند با ایجاد برش‌های کوچکی چربی را از ناحیه خارج کند. این کار بسته به حجم چربی تزریق شده و ناحیه مورد نظر ممکن است سخت یا آسان باشد.

آیا تخلیه چربی تزریق شده دردناک است؟

یکی از سوالاتی که زیاد مطرح می شود این است که در صورت پشیمانی از تزریق چربی، آیا تخلیه چربی از صورت یا بدن با درد همراه است؟ عوامل مختلفی در میزان درد یا ناراحتی این کار تاثیر دارند، مثل:

  1. حجم چربی که نیاز به تخلیه دارد
  2. ناحیه‌ای که چربی باید از آن تخلیه شود
  3. روشی که برای از بین بردن چربی استفاده می‌شود
  4. مهارت پزشکی که قرار است کار تخلیه چربی را انجام دهد
  5. آمادگی و شرایط جسمانی فرد قبل از انجام روش تخلیه.

نکته دیگری که باید در نظر بگیرید این است که برای انجام تخلیه چربی معمولا ناحیه را ابتدا بی حس می‌کنند تا فرد حین انجام روش درد و ناراحتی زیادی حس نکند.

مراقبت‌های بعد از تخلیه چربی چیست؟

با رعایت نکات مراقبتی و احتیاطی بعد از تخلیه چربی می‌توانید روند بهبودی خود را تسریع کنید. مهم‌ترین مراقبت‌های بعد از تخلیه چربی تزریق شده شامل موارد زیر هستند:

  1. آب و مایعات زیاد بنوشید. نوشیدن مایعات به التیام نواحی کمک می‌کند.
  2. به اندازه کافی استراحت کنید تا بدن به ترمیم خود بپردازد.
  3. آنتی بیوتیک‌ها و مسکن‌هایی که پزشک تجویز کرده را مرتب مصرف کنید.
  4. غذاهای حاوی ویتامین سی و مس را زیاد مصرف کنید.
  5. از فشار دادن و دستکاری ناحیه بپرهیزید.
  6. از فعالیت‌های سنگین و ورزش خودداری کنید.
  7. از قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید بپرهیزید.
  8. از رفتن به استخر و سونا و جکوزی بپرهیزید.
تخلیه چربی
تخلیه چربی

عوارض تخلیه چربی چیست؟

اگر هر یک از روش‌های تخلیه چربی را به دست یک پزشک متخصص و با تجربه انجام دهید امکان بروز عوارض جدی کم است. تخلیه چربی معمولا عوارض موقتی و خفیف دارد مثل:

  • قرمزی
  • تورم
  • کبودی
  • درد
  • سوزش

در صورتی که کار به دست فرد ناوارد و در محیط غیر بهداشتی و با تجهیزات غیر استریل انجام شود، امکان عفونت، آسیب به بافت پوست، پاره شدن مویرگ‌ها و مشکلات دیگر وجود دارد.

بیشتر بخوانید:

جمع بندی

در این نوشته از کلینیک جردن سعی کردیم درباره پشیمانی از تزریق چربی و راه‌هایی که برای تخلیه چربی تزریق شده وجود دارد صحبت کنیم. همچنین به سوالات رایجی که در این زمینه مطرح می‌شوند پاسخ دادیم.

فراموش نکنید که مراجعه به کلینیک‌ها و مراکز معتبر با پزشکان متخصص و با تجربه نکته مهمی است که حتما باید در نظر بگیرید. اگر به یک کلینیک قانونی و اثبات شده برای تزریق چربی مراجعه کنید، احتمال پشیمانی از تزریق چربی و اقداماتی برای تخلیه آن بسیار کم است. امیدواریم که خواندن این نوشته برای شما مفید بوده باشد.

سوالات متداول پشیمانی از تزریق چربی

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دانشنامه تزریق چربی مراقب های قبل و بعد عمل

مقالات مرتبط