انواع روش های زاویه سازی صورت و فک؛ ریمادلینگ صورت

روش های زاویه سازی صورت و فک
185

انواع روش های زاویه سازی صورت و فک؛ ریمادلینگ صورت

زمان مطالعه: 6 دقیقه

فرم صورت تاثیر خیلی زیادی در جذابیت چهره فرد دارد. در واقع زیبایی تنها به تک تک اعضای صورت مربوط نمی شود و فرم و زوایای کلی صورت هم نقش پررنگی در زیبا به نظر رسیدن فرد دارد. از این رو تناسب و شکل زوایای صورت از اهمیت ویزه‌ای برخوردار است، تناسبی که می‌توان به روش‌های زیبایی آن را ایجاد کرد!

اما انواع روش‌ زاویه سازی صورت و فک چگونه است؟ این روش‌ها چطور انجام می‌شوند؟ چه کسانی کاندید خوبی برای انجام این روش‌ها هستند؟ چه مراقبت‌هایی برای این عمل‌ها نیاز است؟ در این نوشته از مجله زیبایی کلینیک جردن درباره زاویه سازی فک و صورت و انواع روش‌های آن صحبت می‌کنیم. اگر شما هم قصد زیباتر کردن زوایای صورت خود را دارید حتما تا پایان این نوشته با ما همراه باشید.

زاویه سازی صورت و فک یا ریمادلینگ صورت چیست؟

گرایش به زیبایی و داشتن ظاهری بهتر، اعتماد به نفس افراد را افزایش می‌دهد. روش‌های زیبایی زاویه‌دار کردن صورت در بین مردان و زنان بسیار محبوب است. زیرا در Face angulation (ریمادلینگ صورت) حالت صورت بعد از عمل V شکل می‌شود که در تمام دنیا طرفداران زیادی دارد. اما:

زاویه سازی صورت چگونه است؟

زاویه دار شدن صورت باعث زیبایی صورت، جوانسازی پوست، اصلاح زاویه بینی، رفع چین و چروک و فرم دادن به چانه می‌شود. در این عمل قسمت‌هایی از صورت مانند زاویه فک، خطوط فک، گونه‌ها و چانه که نقش اساسی در زیبایی چهره دارند، برجسته‌تر می شوند تا با بقیه قسمت‌های صورت تناسب بیشتری داشته باشند. این مولفه‌ها به تناسب یکدیگر هایلایت می‌شوند و ظاهر زیبایی به چهره می‌دهند.

این عمل علاوه بر جنبه زیبایی، جنبه درمانی نیز دارد و برای درمان افرادی که در هنگام تصادف یا به صورت مادرزادی در ناحیه فک مشکل دارند هم استفاده می‌شود.

زاویه فک و صورت
زاویه فک و صورت

چه کسانی کاندید خوبی برای زاویه سازی صورت و فک هستند؟

افرادی با ویژگی‌های زیر می‌توانند گزینه خوبی برای این عمل باشند:

  • افرادی که فک پهن دارند
  • افرادی که فک مربع دارند
  • افرادی که چانه دایره‌ای دارند
  • افرادی که گونه‌های چاق دارند
  • افرادی که گونه‌های لاغر دارند
  • افرادی که خط فک آنها زاویه ندارد
  • زنانی که فکشان حالتی مردانه دارد.(1)
کاندیدای مناسب زاویه سازی صورت
کاندیدای مناسب زاویه سازی صورت

انواع روش‌های زاویه سازی صورت و فک چیست؟

انواع روش‌ها برای زاویه سازی صورت شامل موارد زیر است:

زاویه سازی صورت و فک با تزریق ژل

تزریق ژل یک روش غیرجراحی است که باید به درستی و با دقت کافی انجام شود. بسته به اینکه در این تزریق فیلر چه نوع ژلی استفاده می‌شود، ماندگاری این روش بین 6 تا 36 ماه است. بهترین نوع ژل هیالورونیک اسید است که با بدن سازگار است. از معایب تزریق ژل می‌توان به عدم تقارن در صورت پس از تزریق، عفونت، کبودی و تورم اشاره کرد. البته اگر تزریق به دست فرد متخصص انجام گیرد احتمال بروز عوارض ناچیز است.

زاویه سازی صورت و فک با تزریق بوتاکس

این روش برای افرادی که فک مربعی شکل دارند و می‌خواهند قسمت پایین صورتشان کشیده‌تر به نظر برسد بسیار مناسب است. در این روش بوتاکس به قسمت‌هایی از چانه تزریق می‌شود تا چانه کوچک‌تر به نظر برسد. تزریق بوتاکس بدون جراحی انجام می‌شود و بیمار در حین انجام آن کوچک‌ترین دردی را احساس نمی‌کند.

خطوط و چین و چروک‌های پوست نیز با این روش به دلیل خاصیت کلاژن سازی فیلرها از بین می‌روند و چهره جوان‌تر به نظر می‌رسد. نتیجه این روش زاویه سازی 3 تا 5 روز بعد از تزریق قابل مشاهده است و نتیجه آن 3 تا 4 ماه باقی می‌ماند.

زاویه سازی فک و صورت با تزریق چربی

این روش یکی از بهترین روش‌ها برای زاویه سازی صورت است. در این روش چربی اضافی از یک قسمت بدن گرفته می‌شود و پس از تصفیه و آماده سازی چربی به نواحی مشخص شده از صورت تزریق می‌شود. چربی معمولا از طرفین ران، اطراف ناف، ران، داخل ران، اطراف زانو یا پهلوها برداشته می‌شود.

لیپوساکشن عوارضی ندارد و چون از بدن گرفته می‌شود با بدن سازگار است و مشکلاتی که ممکن است در تزریق ژل ایجاد شود در تزریق چربی ایجاد نمی‌شود. این عمل در اتاق عمل و در شرایط کاملاً استریل و تمیز انجام می‌شود. این عمل جراحی با بی حسی موضعی انجام می‌شود و نیازی به بیهوشی ندارد.

چربی ها توسط سوزن‌های کوچکی به نام کانولا به صورت تزریق می‌شوند. در این روش برای چند روز کبودی و تورم وجود دارد و سپس برطرف می‌شود. چربی‌های تزریقی معمولا چندین سال دوام می‌آورند.

زاویه سازی فک و صورت با نخ

لیفت با نخ یکی از محبوب‌ترین روش‌هایی است که باعث لیفت صورت می‌شود. در این روش ابتدا پزشک نواحی ورودی و خروجی نخ را روی صورت بیمار تعیین می‌کند. سپس با سوزن‌های نازک و مخصوص، نخ‌ها را وارد قسمت‌های مورد نظر کرده و پس از خروج، نخ‌ها را می‌بندد و زیر پوست پنهان می‌کند. در واقع سوزن‌های کوچک را در ناحیه زیر پوست فرو می کنند و نخ‌ها را در بافت عضلانی یا بافت چربی صورت قرار می‌دهند. این روش هیچ عارضه‌ای ندارد و جای زخم یا اسکار روی صورت ایجاد نمی‌کند.

معمولا از نخ خاردار برای زاویه دادن به صورت استفاده می‌شود. نتایج لیفت صورت با نخ فوری قابل مشاهده است اما پس از چند هفته نتیجه نهایی و کامل زاویه سازی خودش را نشان می‌دهد. ماندگاری این روش به پوست فرد بستگی دارد، اما معمولا تا 2 سال طول می‌کشد.

زاویه سازی صورت و فک با جراحی

ریمادلینگ صورت با جراحی یک روش دائمی است که نیاز به بیهوشی کامل دارد. در این روش پزشک چانه‌های نامنظم، نامتعادل و غیر طبیعی را اصلاح کرده و فرمی هماهنگ و جذاب ایجاد می‌کند. در این روش پزشک متخصص با ایجاد برشی در ناحیه فک یا چانه، نواحی که نیاز به ترمیم و بهبود دارند را مشخص می‌کند. پزشک با استفاده از ابزارهای جراحی مخصوص شروع به شکل دادن به نقاط مشخص شده و برش نواحی اضافی می‌کند و یا در صورت نیاز پروتزی در این ناحیه قرار می‌گیرد تا به چانه‌های صاف حجم و برجستگی دهد. نتیجه حاصل از جراحی دائمی است.(2)

ریمادلینگ صورت و فک
ریمادلینگ صورت و فک

مزایای زاویه سازی صورت و فک چیست؟

ریمادلینگ صورت مزایای متعددی دارد که در اینجا به تعدادی از آنها اشاره می‌کنیم:

  • ایجاد تقارن در چهره
  • افزایش جذابیت و زیبایی صورت
  • تغییر مدل صورتهای گرد با ایجاد زاویه
  • ایجاد حجم مناسب برای صورت‌های خیلی لاغر
  • اصلاح چانه عقب رفته و کوچک
  • ایجاد نیم رخ و سه‌رخ جذاب‌تر
  • ایجاد تناسب و همگونی بین اعضا و قسمت‌های مختلف صورت

مراقبت‌های بعد از زاویه سازی صورت و فک

بعد از زاویه سازی فک یا صورت باید این نکات و مراقبت‌ها را رعایت کرده و انجام دهید:

  • تا چهار ساعت بعد از عمل آرایش نکنید.
  • تا چهار ساعت پس از عمل هیچ گونه فشاری به ناحیه وارد نکنید.
  • به مدت یک هفته از جویدن غذاهای سفت خودداری کنید.
  • تا دو روز بعد از جراحی روی شکم نخوابید.
  • تا یک روز پس از جراحی از انجام ورزش‌های سنگین خودداری کنید.
  • تا یک هفته پس از جراحی از رفتن به سونا و استخر خودداری کنید.

بیشتر بخوانید:

جمع بندی

در این نوشته از کلینیک جردن سعی کردیم انواع روش‌های ایجاد زاویه فک و زاویه صورت و ریمادلینگ صورت را به شما عزیزان معرفی کنیم. بسته به فرم صورت و میزان نیاز هر فرد، یکی از روش‌های زاویه سازی صورت و فک می‌تواند برای او مفید باشد. پزشک می‌تواند با معاینه و بررسی، بهترین روش را به شما پیشنهاد بدهد. قبل از انتخاب روش، توصیه می‌کنیم حتما با یک متخصص پوست و مو مشورت کنید. پزشکان کلینیک فوق تخصصی پوست، مو، لیزر و زیبایی جردن آماده پاسخگویی و مشاوره رایگان در خصوص هریک از روش‌های زیبایی با شما هستند. کافی است با ما تماس بگیرید.

سوالات متداول زاویه صورت و فک

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دانشنامه بوتاکس دانشنامه تزریق چربی دانشنامه تزریق ژل دانشنامه تزریق فیلر

مقالات مرتبط