الکترولیز موهای سفید چگونه انجام می‌شود؟ آیا عوارض دارد؟

19

الکترولیز موهای سفید چگونه انجام می‌شود؟ آیا عوارض دارد؟

زمان مطالعه: 5 دقیقه

وقتی نوبت خلاص شدن از شر موهای زائد بدن می‌رسد، روش‌های مختلفی پیش رو قرار دارد. روش‌های کلاسیکی که معمولاً شامل تراشیدن، موچین، بند انداختن یا اپیلاسیون می‌شود، و سپس تکنیک‌های جدیدتری مثل لیزر موهای زائد در مطب یا لیزر خانگی وجود دارد. اما اینها تنها درمان‌هایی نیستند که رشد را به طور کامل متوقف می‌کنند: حذف موهای زائد با الکترولیز یکی دیگر از روش‌های محبوب برای از بین بردن دائمی موهای بدن است و یک روش تأیید شده توسط FDA است که تقریباً ۱۵۰ سال است که وجود دارد.

الکترولیز به ویژه می‌تواند برای حذف دائمی موهای سفید مورد استفاده قرار گیرد. چرا که روش لیزر موهای سفید برای این هدف کارآمد نیست. در این نوشته از کلینیک جردن درباره الکترولیز موهای سفید و تمامی جزئیات مربوط به آن صحبت می‌کنیم.

الکترولیز چیست؟

الکترولیز روشی برای حذف دائمی موهای زائد است. به گفته متخصصان: «یک سوزن بسیار ظریف بدون سوراخ کردن پوست در دهانه طبیعی پوست (فولیکول مو) وارد می‌شود. هنگامی که سوزن وارد می‌شود، هیدروکسید سدیم یا الکتریسیته به پاپیلای مو منتقل می‌شود تا خون رسانی به فولیکول مو قطع شود و رشد مو به طور دائم متوقف شود.

تفاوت بین الکترولیز و لیزر موهای زائد چیست؟

الکترولیز نیاز به درمان هر موی جداگانه دارد، در حالی که لیزر موهای زائد صدها مو را به طور همزمان با هدف قرار دادن رنگدانه ملانین در فولیکول با طول موج نور شدید انرژی درمان می کند. هدف لیزر موهای زائد مداوم به تاخیر انداختن رشد موی اضافی یا تا حدی از بین بردن آنهاست. در حالی که الکترولیز مداوم از رشد مجدد موها به طور کلی جلوگیری می‌کند. بنابراین به عبارت دیگر: لیزر موهای زائد یک روش نیمه دائمی است، در حالی که الکترولیز یک روش دائمی است.

همچنین لیزر موهای زائد برای پوست های تیره یا موهای روشن/خاکستری توصیه نمی‌شود زیرا نمی‌تواند رنگدانه‌ها را تشخیص دهد و موها باید هر سه معیار ضخیم، تیره و متراکم بودن را داشته باشند. علاوه بر این لیزر موهای زائد دقت ندارد و نمی تواند تنها یک تار مو را از بین ببرد، یا ابروها یا خط مو را شکل دهد. اما کارکرد الکترولیز اینگونه نیست. الکترولیز می‌تواند مو را فارغ از رنگ و دیگر ویژگی‌های آن از بین ببرد. بنابراین برای حذف دائمی موهای سفید الکترولیز می‌تواند گزینه مطلوبی باشد.

الکترولیز موهای زائد سفید
الکترولیز موهای زائد سفید

چه کسانی می‌توانند از الکترولیز موهای سفید سود ببرند؟

هر کسی بدون توجه به رنگ یا بافت مو می‌تواند از الکترولیز بهره مند شود. متخصصان می‌گویند: «این بهترین گزینه برای افرادی است که از موهای ناخواسته صورت یا موهای سفیدشده رنج می‌برند.

پزشکان الکترولیز را به افرادی که موهای بلوند یا سفید دارند توصیه می‌کند، زیرا این تنها راه حل موثر حذف موهای زائد برای این نوع موها است. اما مانند بسیاری از درمان‌ها، او توصیه می‌کند قبل از گرفتن نوبت با متخصص پوست خود مشورت کنید.

موهای کدام قسمت‌های بدن را می‌توان با الکترولیز حذف کرد؟

پزشکان می‌گویند که الکترولیز می تواند برای درمان بیشتر نواحی صورت و بدن استفاده شود. محبوب‌ترین قسمت‌های درمان شده بدن با الکترولیز شامل لب بالایی، چانه، گردن، ابروها، زیر بغل و بیکینی می‌شود. همچنین الکترولیز می‌تواند موهای سفید را در ناحیه ریش و سبیل و یا نواحی دیگر از بین ببرد.

آیا الکترولیز موهای سفید درد دارد؟

شما ممکن است گرما یا یک نیش ظریف را در طول فرآیند الکترولیز احساس کنید، در حالی که ممکن است در نواحی حساس‌تر احساس درد بیشتری کنید. اما بسته به شدت درمان، که متقاضیان معمولاً الکترولیز را “قابل تحمل” گزارش می‌دهند.  بخش های مختلف بدن دارای مقادیر متفاوتی از پایانه‌های عصبی هستند. برخی از نواحی ممکن است کمی حساس‌تر از سایرین باشند.

چه زمانی نتایج الکترولیز موهای سفید مشاهده می‌شود؟

برای دیدن نتایج حاصل از الکترولیز موهای سفید، همه چیز به ناحیه‌ای که درمان می‌کنید و میزان سازگاری شما با روش بستگی دارد. پزشکان می گویند: «طول هر جلسه با عوامل متعددی از جمله میزان موهای ناحیه تحت درمان، میزان تحمل فرد و بودجه مالی تعیین می‌شود».

در برخی موارد، الکترولیز حتی می‌تواند تا 6 ساعت طول بکشد. همه چیز به ناحیه و مقدار مویی که باید برداشته شود بستگی دارد. یک ناحیه متراکم مانند ریش کامل تقریباً 18 تا 24 ماه طول می‌کشد و تقریباً 60 تا 90 جلسه است. (1)

آمادگیهای قبل و بعد از الکترولیز موهای سفید

قبل از درمان، مهم است که از سه هفته قبل از اپیلاسیون و از پنج روز قبل از اصلاح موها خودداری کنید.  تا زمانی که به ویزیت می‌آیید، موهای شما باید کوتاه باشد که تقریباً حداقل 1/16 تا 1/8 اینچ طول داشته باشد.

اگر کسی نگران احساس درد است، کرم بی ‌حس‌ کننده بدون نسخه یا کرم بی ‌حس ‌کننده تجویز شده توسط پزشک را می‌توان حداقل 30 دقیقه قبل از درمان استفاده کرد. همچنین، ایبوپروفن یا استامینوفن را می‌توان یک ساعت قبل از درمان مصرف کرد – اما مهم است که به خاطر داشته باشید این موارد اختیاری هستند.

پس از درمان الکترولیز، منافذ ناحیه تحت درمان باز و مستعد ابتلا به باکتری‌ها می‌شوند، بنابراین توصیه می‌کند به مدت 24 ساعت از نور خورشید دور بمانید، ناحیه را تمیز و خشک نگه دارید و از کرم‌های ضد آفتاب استفاده کنید.  همچنین از برنزه کردن یا انجام فعالیتی که باعث عرق کردن شود خودداری کنید و ناحیه تحت درمان را تا حد امکان هیدراته نگه دارید. هنگام شستن صورت، از یک پاک کننده ملایم و غیر ساینده روی ناحیه تحت درمان استفاده کنید و آن را خشک کنید، سپس از یک لایه نازک هیدروکورتیزون، نئوسپورین یا آلوئه ورا استفاده کنید. یخ را می توان بعد از درمان برای تسکین دادن پوست استفاده کرد.

از بین بردن موهای سفید با الکترولیز
از بین بردن موهای سفید با الکترولیز

آیا حذف موهای زائد با الکترولیز ارزشش را دارد؟

الکترولیز یک تعهد زمانی و مالی قابل توجه است.  ثبات و صبر برای کارکرد این فرآیند حیاتی است. بهترین راه برای دستیابی به حذف دائمی موهای زائد مراجعه مکرر برای درمان‌های الکترولیز است. افرادی که پروسه درمان را کامل می‌کنند می‌توانند برای همیشه از شر موهای ناخواسته خلاص شوند.

بیشتر بخوانید:

جمع بندی

در این نوشته از کلینیک جردن درباره روش الکترولیز موهای سفید صحبت کردیم و به سوالات رایجی که در این زمینه وجود دارند پاسخ گفتیم. آیا شما تجربه استفاده از روش الکترولیز موهای زائد را دارید؟ تجربه خود را زیر همین مقاله با ما و دیگر خوانندگان مجله زیبایی جردن در میان بگذارید.

سوالات متداول الکترولیز موهای سفید

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بیشترین رأی
تازه‌ترین قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
موهای زائد

مقالات مرتبط