بوتاکس چشم گربه ای
128

همه چیز درباره بوتاکس چشم گربه ای

زمان مطالعه: 6 دقیقه

این روزها مدل چشم گربه‌ای یکی از پرطرفدارترین‌هاست. روش‌های مختلفی وجود دارد که می‌تواند به شما در دستیابی به این مدل چشم کمک کند، مثل: لیفت با نخ، تزریق فیلر و البته روش تزریق بوتاکس (بوتاکس چشم گربه ای). تزریق بوتاکس با شل کردن برخی از عضلات اطراف چشم و بالا کشیدن گوشه چشم می‌تواند به شما در رسیدن به ظاهر دلخواهتان کمک کند. همراه با فواید درمان چین و چروک و خطوط دور چشم.

در این نوشته از مجله زیبایی کلینیک فوق تخصصی جردن توضیح می‌دهیم که بوتاکس چشم گربه ای چیست؟ برای چه کسانی مناسب است؟ چه مزایا یا عوارضی دارد؟ چطور انجام می‌شود؟ مراقبت‌های بعد تزریق چیست؟ اگر شما هم قصد دارید این روش را امتحان کنید و می‌خواهید بیشتر درباره‌اش بدانید حتما تا پایان این نوشته با ما همراه باشید.

بوتاکس چشم گربه ای چیست؟

تزریق بوتاکس یکی از چندین روش درمانی است که برای دستیابی به ظاهر بسیار محبوب چشم گربه ای استفاده می‌شود. این درمان شامل تزریق بوتاکس در اطراف چشم و به خصوص در قسمت بیرونی ابرو است.

این روش باعث شل شدن ماهیچه‌ها می‌شود که منجر به لیفت گوشه چشم می‌شود. بوتاکس چشم گربه ای بدون نیاز به جراحی و دوره نقاهت طولانی و مراقبت‌های سخت پس از آن ، ظاهری گربه‌ای به چشم‌های شما می‌دهد.

این روش چشمان شما را زیبا و جذاب می‌کند و همچنین چین و چروک‌ها و خطوط ریز اطراف چشم را کاهش می‌دهد، علاوه بر اینها ابروهای شما را کمی  بالا می‌برد و برای مدتی ظاهری جوان‌تر به شما می‌بخشد.

چه کسانی کاندید مناسبی برای بوتاکس چشم گربه ای هستند؟

افرادی که پلک‌های فرورفته و ابروهای افتاده دارند بهترین کاندید برای این درمان هستند. همچنین افرادی که می‌خواهند بدون جراحی ظاهری زیبا به چشمان خود ببخشند نیز برای این روش مناسب هستند.

البته، همه افراد واجد شرایط تزریق بوتاکس چشم گربه نیستند. اگر از نظر سلامت عمومی ضعیف هستید، پوست ضخیم دارید یا در محل تزریق دچار ضعف عضلانی هستید. شما کاندید مناسبی برای تزریق بوتاکس نیستید.

افرادی که پوست حساس دارند ممکن است واکنش آلرژیک را در محل تزریق تجربه کنند. اگر پوست نسبتا حساسی دارید بهتر است قبل از بوتاکس تست آلرژی انجام دهید.

افرادی که به مواد تشکیل دهنده بوتاکس حساسیت دارند و افرادی که در حال حاضر آنتی بیوتیک‌های آمینوگلیکوزید مصرف می‌کنند، نباید بوتاکس تزریق کنند. اگر در محل تزریق عفونت دارید، باید به پزشک خود اطلاع دهید.

بو تاکس چشم گربهای
بو تاکس چشم گربهای

تزریق بوتاکس چشم گربه ای چطور انجام می‌شود؟

اکثر افراد در طول تزریق بوتاکس درد زیادی احساس نمی‌کنند. اما اگر خیلی حساس هستید، بهتر است درخواست کنید که پوست شما بی حس شود. پزشک ممکن است یک یا چند روش را برای بی حس کردن محل تزریق انجام دهد. مانند: بی حسی موضعی، بی حسی یخ و ارتعاشی که از ماساژ ناحیه برای تسکین درد و ناراحتی استفاده می‌کند.

تزریق بوتاکس معمولا در مطب پزشک انجام می شود. پزشک از یک سوزن نازک برای تزریق مقدار کمی سم بوتولینوم به پوست یا ماهیچه شما استفاده می‌کند. تعداد این تزریق‌ها به عوامل مختلفی از جمله اندازه ناحیه تحت درمان بستگی دارد.

پس از انجام این روش، پزشک شما را برای مدتی در حالت نشسته نگه می‌دارد تا موفقیت آمپول‌ها را بررسی کند. اگر نگرانی وجود ندارد، می‌توانید مطب را ترک کنید و به کارهای روزمره خود بپردازید.

قبل از اینکه مطب پزشک را ترک کنید، یک قرار ملاقات بعدی برای شما تعیین می‌شود. معمولاً دو هفته پس از اولین تزریق. این ملاقات به این دلیل است که پزشک می‌خواهد اثرات نهایی درمان به طور کامل ایجاد شود تا مطمئن شوید بهترین نتایج ممکن را می‌گیرید. در صورت نیاز، ممکن است تزریق دیگری برای بهتر شدن نتیجه به شما انجام شود.

مزایای بوتاکس چشم گربه ای چیست؟

تزریق بوتاکس چشم گربه ای فواید زیادی دارد، از جمله:

  • این یک روش غیر جراحی است. به این معنا که بخیه‌ها و زخم‌هایی که نیاز به مراقبت‌های ویژه و بهبودی دارند ایجاد نمی‌کند.
  • در این روش نیازی به بیهوشی عمومی نیست. این یک عامل بسیار مهم برای بیمارانی است که نمی‌توانند یا نمی‌خواهند تحت بیهوشی عمومی قرار گیرند.
  • نیازی به دوره نقاهت ندارد و می‌توانید بلافاصله پس از درمان به فعالیت‌های روزانه خود ادامه دهید.
  • در مقایسه با روش‌های جراحی، احتمال عوارض جانبی و ناراحتی بسیار کم است.
  • این روش درمانی بسیار سریع است و در بیشتر موارد در کمتر از 30 دقیقه انجام می‌شود و نتایج آن در عرض یک تا دو هفته قابل مشاهده است.
  • اگر از نتایج درمان خود راضی نیستید، این درمان برگشت پذیر است. امکانی که با روش‌های درمانی جراحی وجود ندارد زیرا اثرات جراحی دائمی است.

عوارض بوتاکس چشم گربه ای چیست؟

این درمان به طور کلی بی خطر در نظر گرفته می‌شود. با این حال، عوارض جانبی شایعی که بیماران تجربه می‌کنند عبارتند از: تورم، کبودی، قرمزی و درد در محل تزریق و اگر پزشک تجربه کافی نداشته باشد، این عوارض بیشتر رخ می‌دهد.

از آنجایی که این تزریق‌ها در اطراف چشم شما انجام می‌شود، عوارض جانبی (هر چند نادر) مانند تاری دید، دوبینی، مشکلات تنفسی، تعریق زیاد و تب نیز ممکن است. اگر پس از چند روز، همچنان عوارض جانبی ناراحت کننده‌ای داشتید یا وضعیت شما بدتر شد، فوراً با پزشک خود تماس بگیرید تا از کمک حرفه‌ای بهره بگیرید.

بوتاکس برای چشم گربه ای
بوتاکس برای چشم گربه ای

مراقبت‌های بعد از تزریق بوتاکس چشم گربه‌ای

شما می‌توانید بلافاصله به سر کار و فعالیت‌های روزمره خود بازگردید؛ مگر اینکه پزشکتان آن را منع کرده باشد. برای کاهش قرمزی، تورم و کبودی، می‌توانید:

  • تا 12 ساعت پس از تزریق از مالش و فشار دادن محل درمان خودداری کنید. این مورد شامل ماساژ و استفاده از لوسیون و روغن است.
  • به مدت 3-4 ساعت سر خود را صاف نگه دارید و دراز نکشید. همچنین، شما نباید سر خود را به پایین خم کنید. زیرا ممکن است عوارضی ایجاد کند.
  • به مدت 24 ساعت از فعالیت بدنی خودداری کنید. حداقل یک روز کامل استراحت کنید و تا زمانی که پزشک به شما اجازه ندهد فعالیت‌های سنگین انجام ندهید.
  • تا چند روز پس از درمان از استعمال دخانیات خودداری کنید، زیرا ممکن است باعث درد و ناراحتی شود.
  • برای چند روز از نوشیدن مشروبات الکلی خودداری کنید. تا وقتی که دکتر بگوید خطری ندارد. (1)

نتیجه بوتاکس چشم گربه ای چه زمانی قابل مشاهده است؟

از چند روز تا دو هفته طول می‌کشد تا تزریق بوتاکس چشم گربه به طور کامل نتایج نهایی خود را نشان دهد. قبل از اینکه بتوانید نتایج نهایی را قضاوت کنید باید منتظر بمانید، به همین دلیل است که پزشک شما یک جلسه پیگیری بعد از درمان ترتیب می‌دهد تا از موفقیت آمیز بودن تزریق مطمئن شود.

پس از مشاهده نتایج کامل، می‌توانید از نتایج درمان خود به مدت 3 تا 6 ماه لذت ببرید. تا زمانی که این نتایج به تدریج ناپدید شوند. مراقبت بیشتر و توجه کافی به موارد توصیه شده توسط پزشک به شما کمک می‌کند از حداکثر مدت زمان بوتاکس بهره مند شوید. با این حال، این یک درمان موقت است.

اما اگر از نتایج درمان خود راضی هستید، می‌توانید یک تزریق دیگر را در فواصل زمانی معینی که پزشک تعیین می‌کند انجام دهید. این کار ماندگاری نتایج را تضمین می‌کند و از عوارض تزریق بیش از حد بوتاکس رنج نخواهید برد.

برای دستیابی به نتایج بهتر می توانید تزریق بوتاکس eye Cat را با روش‌های مختلف لیفت ابرو از جمله لیفت ابرو با نخ و تزریق فیلر انجام دهید.

ماندگاری بوتاکس چشم گربه ای چقدر است؟

بوتاکس به طور کلی از 4 تا 6 ماه ماندگاری دارد و بعد از آن باید تزریق مجدد انجام بگیرد. در برخی افراد بوتاکس زودتر و در برخی دیگر دیرتر ماندگاری خود را از دست می‌دهد. عوامل زیادی مثل سن، عضلات و ماهیچه‌های صورت، رژیم غذایی، انجام مراقبتهای بعد از بوتاکس و سلامت کلی بدن می‌توانند بر میزان ماندگاری بوتاکس تاثیر داشته باشند.

هزینه بوتاکس چشم گربه‌ای چقدر است؟

عوامل اصلی که بر قیمت تزریق بوتاکس چشم گربه تأثیر می‌گذارد، میزان بوتاکس مورد نیاز شما و ناحیه تزریق است. عوامل دیگری که در تعیین هزینه شما نقش دارند عبارتند از: دستمزد پزشک، کلینیکی که انتخاب می‌کنید و محل زندگی شما.

بیشتر بخوانید:

جمع بندی

از تزریق بوتاکس می‌توان برای بالا بردن و کشیده کردن نواحی اطراف چشم، برای رفع چین و چروک و خطوط اطراف چشم، بالا بردن ابروها و ایجاد ظاهر چشم گربه ای مورد نظر استفاده کرد. این روش درمانی به دلیل حداقل عوارض جانبی و سهولت عمل یکی از محبوب‌ترین روش‌ها برای بیماران و پزشکان در سراسر جهان است.

باید به خاطر داشته باشید که بوتاکس چشم گربه ای یک روش دائمی نیست و باید هر چند ماه یک بار این روش را تکرار کنید تا نتایج ماندگارتر شود. البته فاصله بین جلسات درمانی شما با تکرار مداوم این درمان بیشتر می‌شود.

سوالات متداول بوتاکس چشم گربه ای

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
جوانسازی پوست دانشنامه بوتاکس

مقالات مرتبط