نکات فوق مهم درباره مراقبت های قبل از تزریق چربی!

مراقبت قبل از تزریق چربی
283

نکات فوق مهم درباره مراقبت های قبل از تزریق چربی!

زمان مطالعه: 7 دقیقه

در اغلب موارد، داشتن آمادگی و شرایط لازم برای انجام عمل زیبایی می‌تواند تاثیر زیادی در موفقیت آمیز بودن عمل و دستیابی به نتیجه مطلوب داشته باشد. یکی از عمل‌های زیبایی که اتفاقا خیلی هم پرطرفدار است، عمل تزریق چربی یا همان انتقال چربی است.  اما آمادگی‌های لازم برای عمل تزریق چربی چیست؟ مراقبت های قبل از تزریق چربی شامل چه مواردی می‌شود؟ این مراقبت‌ها چه تاثیری در انجام عمل دارند و چرا باید رعایت شوند؟ 

در این نوشته از مجله زیبایی کلینیک جردن درباره مراقبتهای لازم قبل از تزریق چربی صحبت می‌کنیم. اگر شما هم قصد انجام این عمل را دارید حتما تا پایان این نوشته با ما همراه باشید.

عمل تزریق چربی چیست؟ 

انتقال چربی که به عنوان پیوند چربی یا تزریق چربی نیز شناخته می‌شود، نام یک فرآیند جراحی است که در آن چربی از یک ناحیه بدن به ناحیه دیگر منتقل می‌شود. این کار با هدف ایجاد بهبود فیزیکی در ناحیه‌ای که چربی در آن تزریق می‌شود انجام می‌شود. این بهبوددهی شامل ایجاد حجم و یا رفع افتادگی و چین و چروک است. 

ناحیه‌ای که چربی از آن گرفته می‌شود معمولاً جایی است که دارای مقدار زیادی سلول‌های چربی ناخواسته مانند ران، باسن، پهلو یا شکم است. در بسیاری از موارد، روش‌های انتقال چربی باعث می‌شود که چربی از طریق روشی مشابه لیپوساکشن برداشته شود، تمیز و تصفیه شود و سپس مجدداً از طریق تزریق به سینه‌ها، صورت یا باسن وارد شود.

مانند هر روش جراحی دیگری، دانستن اینکه چگونه باید آماده شوید و از بهبودی خود چه انتظاری دارید می‌تواند برای کمک به کاهش هر گونه اضطراب قبل از عمل و اطمینان از اینکه کل عمل شما از ابتدا تا انتها به ‌آرامی پیش می‌رود، بسیار مفید باشد. (1)

مراقبتهای قبل از تزریق چربی
مراقبتهای قبل از تزریق چربی

آمادگی‌ها و مراقبت های قبل از تزریق چربی

در این قسمت مهم‌ترین اقدامات و مراقبت‌هایی را که پیش از عمل تزریق چربی باید انجام دهید برای شما توضیح می‌دهیم: 

یک پزشک حاذق و باتجربه پیدا کنید

قبل از انجام هر نوع جراحی، باید تحقیقات خود را انجام دهید و یک جراح معتبر و با تجربه را انتخاب کنید. این امر به ویژه در مورد جراحی پیوند چربی، که یک روش نسبتاً جدید و هنوز در حال تکامل است، صادق است.

از دوستان یا اعضای خانواده‌ای که جراحی مشابهی داشته‌اند، بپرسید و نظرات آنلاین بیماران قبلی را بخوانید. هنگامی که انتخاب‌های خود را محدود کردید، برای مشاوره با هر یک از جراحان لیست خود برنامه ریزی کنید. این به شما فرصتی می‌دهد که سؤال بپرسید و احساسی نسبت به رفتار جراح در کنار تخت داشته باشید.

در نهایت، شما باید جراحی را انتخاب کنید که با او بیشتر احساس راحتی می‌کنید و به او اعتماد دارید تا بهترین نتایج ممکن را به شما بدهد.

یک جلسه مشاوره داشته باشید

بعد از اینکه تحقیقات خود را انجام دادید و یک جراح را انتخاب کردید، باید یک جلسه مشاوره را تعیین کنید. این یک فرصت مهم برای شماست تا اهداف و نگرانی‌های خود را با جراح در میان بگذارید.

آنها همچنین سابقه پزشکی شما را ارزیابی کرده و معاینه فیزیکی انجام می‌دهند. در طول این بازدید، شما باید هر گونه سوالی که ممکن است در مورد این روش داشته باشید بپرسید.

همچنین این جلسه زمان خوبی برای درک نحوه رفتار جراح در کنار تخت است و ببینید که آیا او فردی است که شما بتوانید به او اعتماد کرده و احساس راحتی کنید یا خیر. 

پس از مشاوره، باید ذهن بازتر و تصمیم قطعی‌تری در مورد اینکه آیا می‌خواهید عمل جراحی را انجام دهید یا خیر، داشته باشید.

ترک سیگار و دخانیات

ترک سیگار هرگز آسان نیست، اما انجام این کار قبل از انجام عمل جراحی بسیار مهم است. سیگار کشیدن می‌تواند موفقیت جراحی را کاهش داده و خطر عوارض را افزایش دهد و همچنین سرعت روند بهبودی را کاهش دهد.

برای اینکه بهترین شانس را برای جراحی موفقیت آمیز داشته باشید، مهم است که حداقل شش هفته قبل از عمل سیگار را ترک کنید. راه‌های زیادی برای کمک به ترک سیگار وجود دارد، از جمله آدامس‌ها و چسب‌های نیکوتینی، داروهای تجویزی، و مشاوره.

برای مراقبت های قبل از تزریق چربی با پزشک خود در مورد اینکه کدام گزینه ترک سیگار برای شما مناسب‌تر است صحبت کنید و قبل از جراحی برنامه‌ای برای ترک سیگار تهیه کنید.

قطع مصرف داروهای رقیق‌کننده خون

یکی دیگر از مهم‌ترین کارهایی که باید در هفته‌های منتهی به عمل جراحی خود انجام دهید تا از یک عمل ایمن و موفقیت آمیز اطمینان حاصل کنید، پرهیز از مصرف داروهای رقیق کننده خون است.

این داروها شامل آسپرین، ایبوپروفن و هر مکمل گیاهی است. اینها می‌توانند خطر خونریزی در حین جراحی را افزایش دهند، بنابراین بهتر است فعلا از آنها دوری کنید.

همچنین باید مطمئن شوید که یک رژیم غذایی سالم و استراحت کافی داشته باشید. با پیروی از این دستورالعمل‌های ساده، می‌توانید به داشتن یک جراحی آسان و موفقیت‌آمیز کمک کنید.

مراقبت های قبل از تزریق چربی
مراقبت های قبل از تزریق چربی

داشتن وزن مناسب و ثابت

انتقال چربی راه حل کاهش وزن نیست. ناحیه‌ای که چربی از آن گرفته می‌شود ممکن است بزرگ‌تر از آن چیزی باشد که ایده آل شماست و برداشتن چربی و اصلاح مجدد ناحیه به بهبود ظاهر آن کمک می کند. در ضمن تزریق چربی به بدن باعث حجم دهی و بهبود ناحیه مورد نظر می‌شود. 

با این وجود، درک این نکته مهم است که هر گونه نوسانات قابل توجه در وزن می‌تواند باعث تغییر شکل شما شود و این می‌تواند بر نتایج عمل شما تأثیر منفی بگذارد. بنابراین حفظ وزن ثابت جزو مراقبت های قبل از تزریق چربی است. به عنوان مثال، کاهش وزن زمانی که چربی به سینه‌هایتان منتقل شده است، می‌تواند باعث از دست دادن حجم و شکل آن‌ها شود. نتایج روش شما با ثابت ماندن وزن خیلی ماندگارتر می شود(2) 

روز عمل یک همراه داشته باشید

پس از هر جراحی، مهم است که یک فرد مسئول شما را به خانه برساند. به این دلیل که پس از تزریق مواد بیهوشی و داروهای ضد درد، استفاده از وسیله نقلیه یا قرار گرفتن در اطراف ماشین آلات نا امن است.

علاوه بر این، مهم است که کسی در آنجا باشد تا در آماده شدن، لباس پوشیدن و هر کار دیگری تا رسیدن به خانه به شما کمک کند. جراحی انتقال چربی ممکن است یک تجربه بسیار خسته کننده باشد، هم از نظر جسمی و هم از نظر عاطفی، بنابراین مهم است که کسی در آنجا باشد که از شما حمایت کند. 

اگر کسی را ندارید که بتواند شما را به خانه برساند، برخی از شرکت‌ها این خدمات را ارائه می‌دهند. با این حال، مهم است که از قبل هماهنگی‌هایی را انجام دهید تا همه چیز در روز جراحی شما به خوبی پیش برود. 

دستورالعمل‌های پزشک را انجام دهید

هنگامی که تحت عمل جراحی قرار می گیرید، مهم است که دستورالعمل‌های جراح خود را به دقت دنبال کنید تا خطر عوارض را به حداقل برسانید. قبل از جراحی، جراح شما آنچه را که برای آماده شدن باید انجام دهید، بررسی خواهد کرد.

این بررسی ممکن است شامل مواردی مانند پرهیزهای غذایی برای یک دوره معین قبل از جراحی یا اجتناب از برخی داروها باشد. برای کاهش خطر عوارض باید این دستورالعمل‌ها را به طور کامل دنبال کنید.

علاوه بر این، جراح شما دستورالعمل هایی را برای بعد از جراحی نیز به شما ارائه می‌دهد. این دستورات ممکن است شامل مواردی مانند مصرف داروهای ضد درد یا پوشیدن لباس‌های فشرده باشد. می‌توانید هر سوالی که دارید درباره مراقبت های قبل از تزریق چربی از پزشک خود بپرسید. 

باز هم، شما باید این دستورالعمل‌ها را به دقت دنبال کنید تا از بهبودی موفقیت آمیز اطمینان حاصل کنید. با پیروی از دستورالعمل‌های جراح خود هم قبل و هم بعد از جراحی، می‌توانید خطرات خود را تا حد زیادی کاهش دهید و نتیجه موفقیت آمیز را تضمین کنید.

نکاتی برای زمان بهبودی بعد از تزریق چربی

زمان بهبودی شما به محل انتقال چربی بستگی دارد. ممکن است تا چند هفته طول بکشد تا برخی از عوارض جانبی مانند تورم فروکش کند.

چه زمانی می توانم به سر کار یا فعالیت‌های معمولم برگردم؟

برخی از افراد می‌توانند پس از یک هفته به سر کار و فعالیت‌های منظم خود بازگردند، در حالی که برخی دیگر به دو هفته یا بیشتر نیاز دارند. با جراح پلاستیک خود در مورد ریکاوری و آنچه که باید برای روش انتقال چربی خاص خود انتظار داشته باشید صحبت کنید.

چه زمانی با دکتر تماس بگیرم؟

پس از انجام عمل انتقال چربی، در صورت مشاهده موارد زیر فوراً با جراح پلاستیک خود تماس بگیرید:

  • تب بالا
  • سرگیجه مداوم
  • خونریزی بیش از حد.
  • قرمزی و حرارت در محل برش.
  • حالت تهوع و استفراغ شدید.
  • درد شدیدی که به طور ناگهانی ایجاد می‌شود یا ماندگار است.
  • نشت مایع از محل برش‌ها.

مزایای تزریق چربی چیست؟

تزریق چربی مزایای متعددی دارد که در اینجا به مهم‌ترین آنها اشاره می‌کنیم:

  • به دلیل استفاده از چربی بدن خود فرد، امکان بروز آلرژی وجود ندارد.
  • ماندگاری این روش بسیار بالاست و تقریبا می‌شود گفت دائمی است.
  • با انجام این عمل با یک تیر دو نشان می‌زنید. هم به نقاط مورد نظر چربی تزریق می‌کنید و هم از چربی زائد شکم و پهلو خلاص می‌شوید.
  • این عمل تنها یک بار انجام می‌شود و نتیجه‌اش ماندگاری بالایی دارد، بنابراین یک بار هزینه می‌کنید.

ماندگاری تزریق چربی چقدر است؟

یکی از بهترین مزایای تزریق چربی ماندگاری طولانی آن است. در واقع تزریق چربی نسبت به تزریق ژل از دوام خیلی بالاتری برخوردار است و می‌تواند سال‌ها باقی بماند. البته میزان این ماندگاری بالا را می‌توان با اقداماتی حتی بیشتر کرد. عوامل گوناگونی در ماندگارتر کردن چربی تزریق شده موثرند مثل: سبک زندگی، رژیم غذایی، مصرف یا عدم مصرف سیگار و دخانیات و غیره.

بیشتر بخوانید:

جمع بندی

در این مقاله سعی کردیم درباره تمام نکات احتیاطی و مراقبت های قبل از تزریق چربی که لازم است بدانید، برای شما توضیح دهیم. دانستن این نکات و دستورالعمل‌ها و رعایت آنها می‌تواند به شما کمک کند عمل موفقیت آمیزی را پشت سر گذاشته و بهترین نتیجه را دریافت کنید. 

سوالات متداول

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
جوانسازی پوست دانشنامه تزریق چربی مراقب های قبل و بعد عمل

مقالات مرتبط