روش‌های از بین بردن موهای زائد ناحیه تناسلی زنان و مردان

از بین بردن موهای زائد ناحیه تناسلی
6389

روش‌های از بین بردن موهای زائد ناحیه تناسلی زنان و مردان

زمان مطالعه: 6 دقیقه

همه افراد به رفع موهای ناحیه تناسلی اهمیت نمی‌دهند. اما از بین بردن موهای این ناحیه تاثیر خوبی در بهداشت شخصی و رفع تعریق و بوی بد دارد. به همین دلیل بسیاری از افراد همواره به دنبال روش‌ های از بین بردن موهای زائد ناحیه تناسلی زنان و مردان هستند.

اما چطور می‌شود از شر موهای زائد ناحیه تناسلی خلاص شد؟ چه روش‌های خانگی برای رفع موهای ناحیه تناسلی وجود دارد؟ چه روش‌های پزشکی برای از بین بردن موهای زائد این نواحی وجود دارد؟ چه نکات احتیاطی و بهداشتی را برای این کار باید رعایت کرد؟

در این مقاله از مجله زیبایی کلینیک جردن درباره این موضوع صحبت می‌کنیم و راه‌های موثر را به شما عزیزان معرفی می‌کنیم. اگر می‌خواهید بیشتر در این باره بدانید تا پایان این نوشته با ما همراه باشید.

چطور موهای زائد ناحیه تناسلی را از بین ببریم؟

راه‌های خانگی یا پزشکی زیادی وجود دارد که می‌توانید برای اصلاح موهای ناحیه تناسلی خود امتحان کنید. اما این راه‌ها معمولا دائمی نیستند.

موها همیشه رشد می‌کنند، مگر اینکه ریزش مو ناشی از یک بیماری زمینه‌ای باشید. حتی با برخی از تهاجمی‌ترین درمان‌های پزشکی. اگر می‌خواهید این کار را ادامه دهید، آماده باشید که حذف موهای ناحیه تناسلی را به یک روال تبدیل کنید. در ادامه روش‌های خانگی و پزشکی از بین بردن موهای ناحیه تناسلی را به شما معرفی می‌کنیم.

لیزر موی زائد تناسلی زنان
لیزر موی زائد تناسلی زنان

روش‌های خانگی از بین بردن موهای ناحیه تناسلی

روش‌های خانگی متعددی برای از بین بردن موهای ناحیه تناسلی زنان و مردان وجود دارد که آنها را در این قسمت به شما معرفی می‌کنیم:

اصلاح موهای زائد

اصلاح یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای خلاص شدن از شر موها است زیرا فقط به یک تیغ تمیز و مقداری کرم یا ژل نیاز دارید. اما بیشتر احتمال دارد که خود را بریده و باکتری را وارد آن ناحیه کنید. یک تیغ را فقط به ناحیه تناسلی خود اختصاص دهید تا احتمال این اتفاق را به حداقل برسانید.

راهنمای سریع برای اصلاح ایمن:

  • تیغ اصلاح خود را ضد عفونی کنید.
  • موهای ناحیه تناسلی خود را خیس کنید تا راحت‌تر کوتاه شوند.
  • یک کرم مرطوب‌کننده یا ژل طبیعی برای روان‌سازی پوست و کاهش احتمال تحریک یا جوش‌های پوستی انتخاب کنید.
  • پوست را محکم نگه دارید و به آرامی در جهتی که موهایتان رشد می‌کنند اصلاح کنید.
  • بعد از هر بار کشیدن تیغ ​​خود را بشویید.

کندن با موچین

کندن موها با موچین گویند کمی دقیق‌تر و دردناک‌تر از اصلاح است، اما همچنین به مواد کمتری نیاز دارد و اگر فقط می‌خواهید یک اصلاح سریع انجام دهید، می‌تواند مناسب باشد.

فقط ملایم باشید، ریزش موها به شدت یا ناگهانی ممکن است به پوست یا فولیکول مو آسیب برساند که می‌تواند منجر به تحریک یا عفونت شود.

  • موچین مخصوص موهای ناحیه تناسلی خود را ضد عفونی کنید.
  • نور کافی داشته باشید تا مویی را از دست ندهید.
  • پوست را محکم نگه دارید، انتهای مو را بین دو شاخ موچین بگیرید و به آرامی موها را در جهتی که موها رشد می‌کنند بیرون بیاورید.
  • برای جلوگیری از گرفتگی گردن، هر چند دقیقه به بالا و اطراف نگاه کنید.

کوتاه کردن با قیچی

کوتاه کردن با قیچی یک راه خوب و سریع برای رفع موهای زائد ناحیه تناسلی است. عوارض بالقوه کمتری نیز وجود دارد، زیرا قیچی شما معمولاً مستقیماً پوست شما را لمس نمی‌کند.

نحوه انجام اینکار بدین صورت است:

  • قیچی مخصوص کوتاه کردن مو خود را ضد عفونی کنید.
  • مطمئن شوید که موهای شما خشک است تا موها روی هم جمع نشوند.
  • به آرامی و با دقت موها را یکی یکی یا در دسته‌های کوچک کوتاه کنید تا زمانی که از نتایج راضی باشید.
  • قیچی خود را در جایی خشک و تمیز نگه دارید.

استفاده از کرم موبر

موبرها پاک کننده‌های شیمیایی بدون نسخه هستند که ماده‌ای به نام کراتین را در مو ضعیف می‌کنند و باعث ریزش آن‌ها می‌شوند و به راحتی از روی پوست پاک می‌شوند. استفاده از آنها بسیار ساده است – کرم را روی ناحیه‌ای که می‌خواهید موها را از بین ببرید بمالید، چند دقیقه صبر کنید و بعد کرم و موها را پاک کنید.

مواد موبر معمولاً به صورت کرم فروخته می‌شوند. آنها به طور کلی بی خطر هستند، اما می‌توانند پر از موادی باشند که باعث واکنش‌های آلرژیک شوند. آنها را با احتیاط استفاده کنید یا ابتدا با پزشک مشورت کنید.

اپیلاسیون

یکی از روش های از بین بردن موهای زائد ناحیه تناسلی زنان و مردان که پیش‌تر خیلی رایج بود و البته همچنان هم مورد استفاده قرار می‌گیرد، اپیلاسیون است. اپیلاسیون می‌تواند دردناک باشد اما در از بین بردن موها برای مدت طولانی با کندن قسمت‌های زیادی از مو توسط ریشه بسیار موثر است. همچنین می‌تواند هنگام رشد مجدد موها خارش را کاهش دهد.

انجام اپیلاسیون در خانه معمولاً بی خطر است، اما بهتر است آن را توسط یک متخصص انجام دهید. اگر پوست حساسی دارید، اپیلاسیون می‌تواند به طور غیرقابل تحملی دردناک باشد یا باعث تحریک و عفونت شود.

در اینجا نحوه اپیلاسیون خود آورده شده است:

  • از موم و نوارهای اپیلاسیون استفاده کنید.
  • ناحیه‌ای را که می‌خواهید اپیلاسیون کنید بشویید و ضد عفونی کنید.
  • موم گرم و نوار اپیلاسیون را روی ناحیه مورد نظر بگذارید.
  • نوار را محکم اما به آرامی از پوست جدا کنید.

روش‌های پزشکی از بین بردن موهای ناحیه تناسلی

روش‌های پزشکی از بین بردن موهای زائد نتیجه طولانی مدت‌تری دارد زیرا به جای کوتاه کردن یا از بین بردن موها، خود فولیکول‌های مو را ضعیف کرده یا به یا آسیب می‌رسانند. این روش تضمین می‌کند که زمان بیشتری طول می‌کشد تا موها دوباره بازگردند.

در اینجا چند گزینه محبوب و ایمن وجود دارد که ممکن است آنها را امتحان کنید – البته فراموش نکنید که باید آنها را در یک مرکز دارای مجوز و معتبر انجام دهید که در این درمان‌ها تخصص داشته باشد.

لیزر موهای زائد

یکی از بهترین روش های از بین بردن موهای زائد ناحیه تناسلی زنان و مردان لیزردرمانی است. در روش لیزر موهای زائد پزشک یا متخصص پوست از دستگاه لیزری بر روی پوست برهنه شما استفاده می‌کند که نور متمرکزی را به فولیکول‌های مو می‌فرستد. گرمای ناشی از لیزر فولیکول‌های مو را ضعیف می‌کند یا از بین می‌برد و از رشد مجدد مو جلوگیری می‌کند.

معمولاً قبل از اینکه فولیکول‌های مو به اندازه کافی آسیب ببینند، چندین درمان لازم است تا رشد مو را برای مدت طولانی متوقف کند.

لیزر موهای زائد ناحیه تناسلی
لیزر موهای زائد ناحیه تناسلی

الکترولیز

روش الکترولیز شبیه روش لیزر است، اما از دستگاهی به نام اپیلاتور برای ارسال فرکانس‌های رادیویی به داخل پوست برای آسیب رساندن به فولیکول‌های مو استفاده می‌کند. این روش درمانی تک تک فولیکول‌های مو را یک به یک درمان می‌کند، برخلاف لیزرهایی که معمولاً چندین فولیکول مو را در یک ناحیه مشخص درمان می‌کنند.

این روش نیز مثل لیزر، راه حل کاملاً دائمی نیست. اما توسط FDA به عنوان روشی ایمن برای حذف موهای زائد تایید شده است و ممکن است ارزان‌تر از لیزر باشد. (1)

عوارض جانبی از بین بردن موهای ناحیه تناسلی

در روش های از بین بردن موهای زائد ناحیه تناسلی زنان و مردان، اگر مراقب نباشید و با رعایت کامل بهداشت عمل نکنید، حذف موهای ناحیه تناسلی می‌تواند عوارض جانبی داشته باشد یا باعث آسیب شود. عوارض جانبی این روش‌ها عبارتند از:

  • خارش
  • موهای زیرپوستی یا پوست ناهموار ناشی از اصلاح
  • قرمزی و سوزش، به خصوص اگر پوست حساسی دارید
  • واکنش آلرژیک به کرم‌ها یا ژل‌ها
  • واکنش‌های سیستم ایمنی، مانند کهیر، در اثر لیزردرمانی یا الکترولیز
  • تورم یا التهاب
  • برش یا خراش ناشی از تیغ‌ها یا نوارهای مومی
  • عفونت‌های ناشی از باکتری‌هایی که وارد بریدگی‌های باز می‌شوند
  • فولیکولیت
  • خطر بالاتر برخی از عفونت‌های مقاربتی (STIs) مانند مولوسکوم کونتاژیوزوم

در صورت مشاهده این علائم یا هر علائم غیرطبیعی دیگری که در عرض چند روز شروع به بهبودی نمی‌کنند، به پزشک مراجعه کنید.

 عوارض از بین بردن موهای ناحیه تناسلی
عوارض از بین بردن موهای ناحیه تناسلی

بیشتر بخوانید:

جمع بندی

در این مقاله از کلینیک جردن روش های از بین بردن موهای زائد ناحیه تناسلی زنان و مردان را به شما معرفی کردیم. از روش‌های خانگی گرفته تا روش‌های پزشکی. امروزه با رواج لیزر موهای زائد بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند از این روش برای رفع موهای زائد ناحیه تناسلی خود استفاده کنند. چون هم آسان‌تر است، هم بدون درد است و هم نتیجه طولانی مدت‌تری دارد. اگر شما هم تجربه‌ای در این زمینه دارید زیر همین نوشته با ما و دیگر خوانندگان به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول از بین بردن موی زائد ناحیه تناسلی

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
موهای زائد

مقالات مرتبط